سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 51414

اگر مجبور هستید در روزهای گرم تابستان، ساعات طولانی را در بیرون از منزل و به ویژه در معرض نور خورشید باشید، حتما باید اقداماتی را برای حفظ سلامت موهایتان انجام دهید.

از موهای خود در فصل تابستان مراقبت كنید
سلامت نیوز : متخصصان پوست و مو توصیه می‌كنند كه در روزهای آفتابی حتی‌المقدور با كلاه و روسری موهای خود را بپوشانید تا در تماس با نور خورشید و تشعشعات فرابنفش آن تارموهایتان آسیب نبینند. همچنین می‌توانید در این شرایط از ماسك‌های ترمیم مو استفاده كنید. در این فصل از سال تا جایی كه ممكن است موهای خود را در معرض گرمای بیشتر مشكل حرارت سشوار قرار ندهید. همچنین از شستن موی سر با آب داغ پرهیز كنید و بیشتر از آب خنك یا ولرم استفاده نمایید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ موهای خود را هر یك یا دو نوبت در هفته چرب كنید تا از خشك شدن آنها جلوگیری كرده باشید. به علاوه می‌توانید در طول فصل تابستان از شامپوهای مرطوب‌كننده موها، استفاده كنید. پس از هر بار شست‌وشو موهای خود را تقویت كنید. اگر موهایتان وزوزی است برای نرم كردن آنها می‌توانید از روغن "جوجوبا" jojoba استفاده نمایید. بگذارید روغن از شب تا صبح روی موهایتان بماند و صبح با شامپو سرتان را آبكشی كنید.

كلر به موها آسیب می‌زند. بنابراین هر وقت به شنا رفتن پس از آن با شامپو موهای خود را خوب بشویید تا كلر روی آنها باقی نماند. هرگز از محصولاتی كه گفته می‌شود حجم موها را افزایش می‌دهند استفاده نكنید چون این محصولات پوست سر و موها را خشك‌تر می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha