پزشكان هشدار دادند افراد غیرسیگاری كه در معرض استنشاق دود سیگار اشخاص سیگاری هستند نیز با افزایش خطر ابتلا به دیابت مواجه می شوند.

سلامت نیوز : در یك مطالعه جدید معلوم شد تماس با دود سیگار، احتمال چاقی و ابتلا به دیابت نوع دوم را در بزرگسالان غیرسیگاری افزایش می‌دهد. این یافته حاصل بازبینی اطلاعات مربوط به بیش از 6300 فرد بزرگسال است كه بین سالهای 22001 تا 2006 میلادی در «مطالعه ملی بررسی سلامت و تغذیه آمریكا» شركت كرده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این ارزیابی‌ها نشان داد در مقایسه با غیرسیگاری‌ها، افرادی كه به دلیل معاشرت با سیگاری مقادیر بیشتری دود سیگار استنشاق می‌كنند در معرض افزایش مقاومت انسولینی هستند كه از شاخص‌های مهم در بروز دیابت نوع دوم است.

این یافته در نشست سالانه انجمن غدد شناسی در هوستون ارائه شد. پزشكان می‌گویند در حالی كه این مطالعه ارتباط بین استنشاق دود سیگار و افزایش خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع دوم را آشكار می‌سازد اما رابطه علت و معلول آن را مشخص نكرده است. از این رو دكتر تئودور فریدمن، رییس دپارتمان طب داخلی در دانشگاه چارلز آر. درو در لس آنجلس تاكید كرد كه انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است تا معلوم شود استنشاق دود سیگار در افراد غیرسیگاری چگونه می‌تواند موجب بروز دیابت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha