انجمن پزشكی آمریكا در بیانیه جدیدی بر ضرورت آموزش به كودكان و نوجوانان در زمینه مقابله با چاقی، تاكید كرد.

سلامت نیوز : كارشناسان این انجمن تاكید كردند كه كودكان و نوجوانان باید در زمینه پیشگیری از چاقی تعلیم ببینند و برای انجام دستورالعمل‌های اولیه در این خصوص، آموزش‌های لازم را دریافت كنند.

بزرگترین گروه پزشكان این كشور توافق كردند كه ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره عوامل، پیامدها و روش‌های پیشگیری از چاقی باید در مدارس قانونمند شود و این تعلیمات جزو آموزش‌های دوره ابتدایی در مدارس گنجانده شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق جدیدترین خط‌ مشی پذیرفته شده در آخرین روز نشست سالانه این انجمن، پزشكان تشویق می‌شوند كه داوطلبانه بخشی از وقت خود را برای كمك به اجرای این برنامه آموزشی جدید و سودمند، اختصاص دهند. یكی دیگر از تصمیمات جدید اتخاذ شده در این نشست حمایت از ایده تخصیص مالیات به نوشابه‌های قندی است تا منبع درآمدی برای كمك به اجرای برنامه‌های مقابله با چاقی باشد.

از سوی دیگر برخی از پزشكان معتقدند تعیین مالیات به این نوشیدنی‌ها تصمیم نامناسبی است چون ممكن است به طبقه فقیر و كم درآمد صدمه بزند. برخی دیگر از پزشكان پیشنهاد می‌كنند كه مردم نباید به زور مالیات مجبور شوند رژیم غذایی سالم‌تری را دنبال كنند بلكه باید با آگاهی و به اراده خود این كار را انجام دهند تا نتیجه مثبت‌تری از اجرای برنامه‌های مقابله با چاقی عاید شود.آمارها نشان می‌دهد كه بیش از یك سوم از بزرگسالان و تقریبا یك پنجم از كودكان آمریكایی با مشكل چاقی دست به گریبان هستند. وزن زیاد و كنترل نشده از عوامل مهم در بروز دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی برخی از سرطان‌ها است در حالی كه فقط پنج درصد كاهش وزن می‌تواند سلامتی را به بدن بازگرداند.متخصصان انجمن پزشكی امریكا بر همین اساس و با توجه به بالا رفتن نرخ چاقی در این كشور به ویژه در سال‌های اخیر در تلاش‌ هستند كه برای مقابله با این بحران از مدارس آغاز كنند تا به نتایج موثرتر و بلندمدت‌تری دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha