رئیس اداره مبارزه با بیماریهای منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال هیچ موردی از ابتلا به وبا نداشته‌ایم. وبا بیماری بومی تابستان در کشور ماست بنابراین شنا در آبهای کانالها و رودخانه‌ها خطرناک است و سبزیها از امسال به صورت بسته بندی با مجوز وزارت بهداشت در اغذیه فروشی‌ها عرضه می‌شوند.

سلامت نیوز : حسین معصومی اصل در گفت و گو با فارس افزود: به طور کلی بین 200 تا 300 بیماری منتقله از آب و غذا وجود دارد که تعداد زیادی از آنها در کشور ما وجود ندارد. مهمترین بیماری از این گروه که در کشور ما دیده می شود، وبا و بیماریهای اسهالی است.

وی گفت: هر سال وزارت بهداشت برای کنترل وبا و بیماریهای اسهالی به حالت آماده باش در می‌آید و اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهد از جمله اینکه سال گذشته عرصه سبزی در رستورانها و اغذیه فروشی‌ها ممنوع شد.رئیس اداره مبارزه با بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت افزود: در عین حال مانند هر سال توصیه‌های بهداشتی را به مردم تکرار می‌کنیم، اینکه حتماً بعد از توالت و قبل از غذا خوردن دستهایشان را با آب و صابون بشویند، سبزی‌ها در مراحل چهارگانه شست و شو و ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در کانالها و رودخانه‌ها که امکان آلودگی آب وجود دارد شنا نکنند و از آب آن ننوشند، در مسافرت حتماً آب بطری مطمئن همراه داشته باشند و سعی کنند غذا فاسد شدنی را از قبل از سفر با خود نبرند و غذا را از جاهای معتبر و مطمئن تهیه کنند.معصومی اصل در پاسخ به این پرسش که سال گذشته چند نفر مبتلا به وبا در کشور داشتیم، گفت: این آمار را نمی‌توانم اعلام کنم اگر مسئولان وزارت بهداشت اجازه دادند بعداً اعلام می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha