یك جراح و متخصص چشم با بیان اینكه بهترین رنگ برای عینك‌های آفتابی، خاكستری است، عنوان كرد: عینك‌های آفتابی با جذب اشعه UV بالای 98 درصد، مناسب هستند و می‌توانند از چشم در برابر اشعه‌های مضر آفتاب حفاظت كنند.

سلامت نیوز : دكتر محمدحسین افتخاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینكه لازم است مردم بویژه جوان‌ترها از عینك آفتابی محافظتی استفاده كنند كه قدرت جذب اشعه ماوراء بنفش بالایی داشته باشند، عنوان كرد: متاسفانه مشاهده می‌شود خانواده‌ها برای فرزندان كوچكشان به قصد زیبایی عینك‌های آفتابی پلاستیكی می‌خرند.

وی ادامه داد: عدسی چشم بچه‌ها نازك‌تر است و ورود اشعه به چشمشان، آسیب‌رسان‌تر است. عینك‌های آفتابی باعث می‌شوند میزان زیادی از اشعه UV جذب شده و میزان كمتری از آن به چشم برسد.این جراح و متخصص چشم با بیان اینكه عینك‌های آفتابی یا باید از مراكز معتبر خریداری شوند و یا این‌كه توسط پزشك متخصص تجویز شده باشند، گفت: توصیه می‌شود فروشگاه‌های عرضه‌كننده عینك‌های آفتابی مجهز به دستگاه‌های UV سنجش باشند. عینكی كه تا 98 درصد اشعه را جذب كند، عینك مناسبی است.

به گفته افتخاری، عینك‌‌های آفتابی با جذب UV بالای 98 درصد مناسب هستند. در كنار برخی عینك‌ها میزان جذب اشعه حك شده است. نرم استاندارد برای جذب UV، بالای 400 است.این متخصص چشم با بیان اینكه رنگ‌ عینك‌های آفتابی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار كرد: بهترین رنگ برای عینك‌های آفتابی، خاكستری است. پس از آن رنگ های زرد و قهوه‌ای. عینك‌های دارای رنگ خاكستری، رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهند و فضای دید را دچار اشكال نمی‌كنند و میزان جذب بالاتری دارند. البته باید توجه داشت كه اندازه فریم‌ عینك آفتابی مناسب بوده و جلوی ورود نور به داخل چشم از بالا یا كناره‌ها را بگیرد.

افتخاری با بیان اینكه زدن عینك آفتابی در سایه چندان ضرورت ندارد، گفت: ثابت شده است عینك‌هایی كه بین 99 تا 100 درصد اشعه UV را جذب كنند، می‌توانند تا 90 درصد از شدت نور مرئی كم كنند و به همین علت برای چشم بسیار مفید هستند.این جراح و متخصص چشم همچنین اضافه كرد: قوس عینك نیز باید به گونه‌ای باشد كه سطح همواری را جلوی دیدگان فرد نمایش دهد. عینك‌هایی كه قوس زیادی دارند، خطوط نامنظمی را ایجاد و فرد را دچار گیجی و سردرد می‌كنند.

وی با بیان اینكه عینك‌های فوتوكرومیك هم كه در آفتاب تغییر رنگ می‌دهند مناسب هستند، گفت: این عینك‌ها برای افرادی كه عیوب انكساری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.افتخاری در پایان تاكید كرد كه مردم از دست‌فروشان و عرضه‌كنندگان عینك‌های آفتابی در معابر خریداری نكنند و عینك‌های آفتابی را تنها از مراكز معتبر تهیه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha