دبیركل خانه پرستارگفت: پرستاران همه راه‌ها را برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری رفته‌اند. در این شرایط لازم است نمایندگان مجلس و نهادهایی مانند سازمان بازرسی كل كشور و دیوان عدالت اداری از وزارت بهداشت درباره اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری توضیح بخواهند.

سلامت نیوز : دبیركل خانه پرستارگفت: پرستاران همه راه‌ها را برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری رفته‌اند. در این شرایط لازم است نمایندگان مجلس و نهادهایی مانند سازمان بازرسی كل كشور و دیوان عدالت اداری از وزارت بهداشت درباره اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری توضیح بخواهند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برخی مسئولان با تاخیر در اجرای قانون تعرفه‌گذاری قصد تضعیف این قانون را دارند تا در نهایت پرستاران به اجرای آن در پایین‌ترین سطح ممكن رضایت دهند.دبیر كل خانه پرستار خاطرنشان كرد: قانون تعرفه‌گذاری در مجلس تصویب و 5000 نفر ساعت كار كارشناسی روی آن انجام شد و استانداردهای خدمات پرستاری و شرح وظایف آنان نوشته شد سپس این قانون در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و در ادامه به وزارت رفاه رفت و قرار شد كه در شورای عالی بیمه مطرح شود این در حالیست كه شورای عالی بیمه سالی یك بار تشكیل جلسه می‌دهد.

وی تاكید كرد: وزیر بهداشت در سال‌های 89 و90 وعده آزمایشی اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را داد اما این كار انجام نشد. امسال هم وزیر بهداشت در روز پرستار خبر از اجرایی شدن این قانون را داد ولی این امر محقق نشد.شریفی مقدم تاكید كرد: قوانین مجلس شورای اسلامی مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری لازم الاجراست با این حال به پرستاران در زمینه اجرای این قانون وعده و وعید می‌دهند و جامعه پرستاران هم به تحقق این وعده‌ها امیدی ندارد.

این عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح كرد: این شورا باید بتواند مطالبات پرستاران را پیگیری كند و پرستاران خواهان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هستند و مطالبه آنان، منطقی و قانونی است.وی تاكید كرد: سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده بیش از 100 هزار نفر از پرستاران قدرت بسیار زیادی دارد و می‌تواند در این زمینه موثرتر عمل كند.شریفی مقدم در پایان با اشاره به تاثیر اجرای قانون تعرفه‌گذاری بر پرداختی‌های پرستاران گفت: این قانون باعث افزایش 5، 6 برابری پرداختی‌های پرستاران می‌شود بدین‌ترتیب فاصله بین پرداختی‌های پرستاران و پزشكان منطقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha