كارگران وسائل حفاظت شخصی شامل دستکش و پوشش‌های محافظتی برای اجتناب از تماس خون یا نسوج دام با پوست یا سطوح مخاطی بدون حفاظ خود را در اختیار داشته باشند.

تب كریمه كنگو در كمین كارگران كشتارگاه‌های صنعتی
سلامت نیوز : مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام ابتلای 3 كارگر كشتارگاه صنعتی به تب كریمه گنگو بر ضرورت آموزش و ارائه امكانات پیشگیری از ابتلا به این بیماری مخصوصا در فصول پر خطر تاكید كرد.

دكتر حمیدرضا نادری با بیان اینكه فصل تکثیر و فعالیت کنه‌های سخت فصول گرم سال (از اوائل بهار تا اواسط پائیز است)، به ایلنا گفت: کنه‌ها از دام‌های اهلی و جوندگان کوچک تغذیه می‌کنند و طی مرحله خونخواری، کنه ویروس را به دام منتقل می‌کند اما مشکل اینجاست که دام آلوده به ظاهر بیمار نیست و علائم مشکوکی را بروز نمی‌دهد. بنابراین به آسانی ذبح می‌شود و تماس با خون و بافت آلوده امکان انتقال بیماری به ذابحی را که در تماس بدون حفاظ با خون و نسوج آلوده بوده را فراهم می‌آورد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاكید بر ضرورت توقف ذبح دام به صورت غیر بهداشتی، افزود: لازم است کارگرانی که در کشتارگاه‌های صنعتی مشغول به کار هستند از طریق دوره‌های آموزشی با راه‌های انتقال، راه‌های پیشگیری و اولین علائم بروز بیماری بطور کلی آشنا شوند و وسائل حفاظت شخصی شامل دستکش و پوشش‌های محافظتی برای اجتناب از تماس خون یا نسوج دام با پوست یا سطوح مخاطی بدون حفاظ خود را در اختیار داشته باشند.

نادری در ادامه به علائم مشخصه این بیماری پرداخت و خطاب به كارگران ذابح گفت: اولین علائم مشخصه بیماری بروز تب و سردرد شدید است و توصیه می‌شود که کلیه کارگرانی که به نحوی در تماس با خون یا نسوج تازه دام‌های ذبح شده بوده‌اند، به محض بروز این علائم به پزشک مراجعه کنند تا از نظر ابتلا به تب کریمه کنگو بررسی شوند و مراقبت‌های لازم را در صورت ضرورت دریافت نمایند. به اعتقاد این پزشك متخصص آشنائی پزشکان با این بیماری و تشخیص موارد مشکوک با اولین ویزیت بیمار، از جمله وظائف نظام بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha