رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از نبود شرایط ارسال کمک به بحرین از راه‌اندازی مراکز توانبخشی و درمانی ایران این جمعیت در لیبی، بولیوی و تانزانیا خبر داد.

سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه صبح امروز در دیدار با ایوا پرانسوا کدوق، مدیر‌کل اجرایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ساختمان صلح هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران در موضوع پرونده اسرا و مفقودان همکاری‌های خوبی با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داشته است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر برگزاری دوره مراقبت‌های بهداشتی در خطر است و تاکنون نیز این جمعیت توانسته است کمک‌های بشردوستانه متعددی را برای کشورهای شمال آفریقا به خصوص سومالی ارسال کند.فقیه با بیان اینکه ریاست کمیته بین‌المللی بشر دوستانه در ایران نیز برعهده ریاست جمعیت هلال احمر است و در این زمینه می‌تواند اقدامات قابل توجهی را به خصوص با همکاری کمیته صلیب سرخ در منطقه انجام دهد افزود: هلال احمر ایران این آمادگی را دارد تا با عنوان یک پایگاه قوی در فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مشارکت داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به وضعیت امنیتی موجود در کشورهای منطقه لزوم افزایش همکاری‌های هلال احمر در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را خواستار شد و گفت: ما آمادگی داریم تا دفاتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را در مناطق مرزی کشورمان برای افزایش همکاری‌ها راه‌اندازی کنیم.رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال کمکهای ایران به لیبی افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی از عدم ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشور بحرین است و ما نیز نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ارسال کمک ها به بحرین نوشته‌ایم ولی تاکنون نتوانسته‌ایم به دلیل مشکلات در این کشور کمک‌های بشر دوستانه را به بحرین ارسال کنیم.

فقیه ادامه داد: در کشورهای افغانستان و پاکستان نیز جمعیت هلال احمر ایران فعالیت گسترده‌ای دارد به طوری که در افغانستان ما دارای سه درمانگاه هستیم و در پاکستان نیز نمایندگی ایجاد کرده‌ایم. هیئتی نیز به کشور لیبی اعزام شده‌ است تا نخستین مرکز توانبخشی هلال احمر ایران در شهر بنغازی لیبی راه‌اندازی شود.وی تصریح کرد: هلال احمر ایران دارای 29 مرکز درمانی در کشور‌های متعدد دنیا است و در چند هفته گذشته نیز دو مرکز درمانی جدید در کشورهای بولیوی و تانزانیا راه‌اندازی کرده است.

فقیه بیان داشت: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در کشورهایی که در آنجا درمانگاه دارد با کمیته نیروهای صلیب سرخ همکاری کنند و در این زمینه نیز با توجه به تأکید دین اسلام دبیرخانه‌ای در حوزه حقوق بشردوستانه در شهر قم ایجاد شده است و ما می‌توانیم فعالیت‌ها و نتایج تحقیقات این دبیرخانه را در کشورهای اسلامی گسترش و مورد استفاده قرار دهیم.

* وضعیت بحرین نگران کننده است

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه متأسفانه اخبار بحرین آن طور که باید و شاید در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود افزود: اکنون حکومت بحرین به شدت مردم و معترضان این کشور را سرکوب می‌کند به طوری که خشونت‌های زیادی علیه زنان شده است و حتی حکم اعدام کودک 13 ساله‌ای را نیز صادر کرده‌اند.فقیه ادامه داد: این در شرایطی است که کادر درمانی و پزشکی بحرین که به معترضان حکومت این کشور ارائه خدمات می‌دهند نیز بازداشت، ممنوع‌الکار و به زندان می‌روند و انتظار داریم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ موضوع بحرین را بیشتر توجه کند.

وی بیان داشت: هلال احمر ایران به تمام خشونت‌هایی که در هر کشوری رخ دهد واکنش نشان می‌دهد و اکنون نیز بیشترین نگرانی ما از نبود امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه به کشور بحرین است.فقیه همچنین در پی درخواست کدوق مدیر اجرایی بین‌المللی صلیب سرخ درباره سفر رئیس این کمیته به ایران برای مراسم نشست غیر متعهد‌ها موافقت خود را با این سفر اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha