فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از كاهش 39 درصدی جرایم خشن و افزایش 5 برابری كشفیات كالای قاچاق خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با افرادی كه ارزش‌های دینی و باورهای اسلامی را مورد هدف گرفته باشند به شدت برخورد خواهد كرد.

سلامت نیوز : سرهنگ ناصر اصلانی صبح امروز در اولین نشست مطبوعاتی سال 91 در تشریح عملكرد سه ماه گذشته فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: با توجه به نگرانی‌های مردم، پلیس این استان پس از شناسایی نقاط جرم‌خیز، هر هفته یك بار طرح پاكسازی و امنیت اجتماعی و اخلاقی را در سطح شهرستان‌ها و شهرهای تابعه این استان به مرحله اجرا می‌گذارد.

اصلانی افزود: در خرداد ماه امسال در مجموع چهار باند قاچاق، تهیه و توزیع موادمخدر كه قصد انتقال موادمخدر از استان‌های فارس و هرمزگان به شهرستان‌های تابعه این استان را داشتند، در شهرستان‌های شهریار و رباط‌كریم منهدم و بیش از 600 كیلوگرم انواع موادمخدر كشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح عملكرد سه ماهه این استان گفت: در سه ماه گذشته در مجموع با تلاش كاركنان انتظامی این استان، یك تن و 300 كیلوگرم انواع موادمخدر كشف و 1934 قاچاقچی و توزیع‌كننده موادمخدر دستگیر شدند.

اصلانی ادامه داد: در سه ماه گذشته، افزایش 14 درصدی كشفیات انواع سرقت‌ها را داشتیم و 11 باند قاچاق، تهیه و توزیع موادمخدر منهدم و 49 دستگاه وسایط نقلیه در این راستا توقیف شد.

وی درباره سرقت خودرو و محتویات داخل آن گفت: از مجموع صد درصد سرقت‌های استان، 70 درصد سرقت‌ها، مربوط به سرقت خودرو و قطعات خودرو بوده كه بخشی از افزایش سرقت در این حوزه مربوط به افراد معتاد و كارتن‌خواب هست.

اصلانی به میزان كشف كالای قاچاق پرداخته و گفت: در سه ماه اول سال جاری، كشفیات كالای قاچاق این استان، پنج برابر افزایش داشته و 29 درصد جرایم خشن و به عنف و 40 درصد نارضایتی شهروندان از عملكرد پلیس كاهش یافته است.

به گزارش ایسنا،‌ وی گفت: با انجام اصلاحات هندسی و اعمال قانون جدید توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، 43 درصد تصادفات فوتی، 25 درصد كل تخلفات و 28 درصد اخطاریه‌های صادر شده توسط پلیس كاهش یافته است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران خطاب به خبرنگاران گفت: پلیس از اصحاب رسانه انتظار دارد كه نیروی انتظامی را در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یاری كنند. همه از ناجا انتظار دارند در جامعه امنیت برقرار و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند موادمخدر، طلاق، تكدی‌گری، بیكاری، قتل و .... برخورد كند در صورتی كه امنیت یك تولید جمعی است و همه سازمان‌ها و نهادها در این مقوله باید وظایف خود را به درستی انجام و با پلیس همكاری كنند مثلا رسانه‌‌ها در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین درباره میزان خدمات مشاوره‌ای مددكاران و مشاوران اجتماعی این استان گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از مجموع 872 پرونده قضایی این استان، 340 فقره آن، با تلاش مددكاران اجتماعی به صلح و سازش انجامیده و عملكرد مشاوران باعث كاهش 34 درصدی پرونده‌های قضایی این استان شده است.

اصلانی درباره طرح‌های پلیس امنیت اخلاقی در مورد بدحجابی و مراجعان خیابانی گفت: ما تابع قانون هستیم و بر اساس وظیفه ذاتی و دستورالعمل‌های قانونی، با افرادی كه عمدا احساسات و عواطف مردم را زیر سئوال برده و اعتقادات، باورها و ارزش‌های اسلامی را خدشه‌دار كند به شدت برخورد خواهیم كرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha