سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 51452

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با عنوان این مطلب که هزینه درمان در کشور بالاست، گفت: این هزینه به اقتصاد خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

سلامت نیوز : محمدرضا باهنر در نشست مشترک نمایندگان مجلس با اعضای شورای عالی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری که در سالن همایشهای رازی برگزار شد، افزود: مسئله سلامت در کشور دغدغه اساسی مجلس است، در این بخش امکانات و بودجه داریم.
وی گفت: مجلس در نخستین گام با اختصاص 6 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها سعی کرد درمان در مراکز دولتی رایگان شود. اگر چه کار اجرایی آن دشوار است و می‌تواند به ارجاع بیمار به بخش خصوصی و دریافت زیرمیزی منتهی شود اما باید درمان رایگان شود و فرانشیزی از بیمار دریافت نشود البته در این مسیر بسیاری از افراد باید یاری شوند.
 
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه برای برداشتن کاری اساسی باید حداقل به لحاظ فیزیکی و روانی به مردم آرامش دهیم، ادامه داد: معتقدیم امنیت و سلامت بزرگترین مطالبه مهجور مردم است البته سلامت کالایی نیست که خصوصی‌سازی شود و قصد آن را نیز نداریم اما می‌توان همچنان که متولی سلامت دولت است، خدمات را از بخش خصوصی با قیمت متعادل خرید.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ وی با بیان اینکه سلامت کالای بدون کشش است و خانواده یک بیمار حاضر به پرداخت هر قیمتی برای بازگشت سلامتی هستند، گفت: در بخش سلامت حرفهای بسیاری با مردم و جامعه پرستاری داریم و معتقدیم خدمات پرستاری مظلومانه است.
 
باهنر گفت: زمانی آرزو می‌کردیم که پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور نباشند اما هم‌اکنون باید برای پزشکان عمومی کار پیدا کنیم البته پراکندگی پزشکان به میزان پراکندگی تقاضا نیست و توزیع مناسبی ندارد. نمایندگان با افراد بی‌شماری در تماس هستند و مطالبات آنها متفاوت و حتی متضاد است.وی افزود: از مطالبات پرستاران سخت و زیان‌آور شمردن حرفه پرستاری است اما از نظر ما همه مشاغل از رانندگی تا نگهبانی، پزشکی و... سخت و زیان‌آور هستند که برخی را می‌پذیریم. از این‌رو ارتباط نمایندگان با سازمانها، نهادها و تشکلهای مردمی به عنوان نمایندگان مردم که منعکس کننده مسائل و مشکلات آنان است بسیار مناسبتر است.باهنر اظهار امیدواری کرد که سازمان مردم نهاد نظام پرستاری به درختی تنومند با ریشه‌ای عمیق تبدیل شود که از سایه و میوه آن بسیاری بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha