سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 51454

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین دی، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یك ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. اما شاید بهتر باشد تا كودكان را از بهره این ماده غذایی مهم و غنی دور نگه داریم.

سلامت نیوز: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین دی، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یك ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. اما شاید بهتر باشد تا كودكان را از بهره این ماده غذایی مهم و غنی دور نگه داریم.

آكادمی كودكان آمریكا اعلام كرده كه مواد مغذی كه همه افراد در هر سنی كه باشند می توانند از تخم مرغ و سفیده تغذیه كنند و حتی مصرف آن برای كودكانی كه خوردن جامدات را شروع كرده اند، بلامانع است، اما متخصصان و پزشكان كودكان نظری متفاوت تر دارند.

از آنجایی كه سفیده تخم مرغ حساسیت زا است، پزشكان توصیه می كنند كه تخم كامل به كودكان زیر یكسال داده نشود. پزشكان معتقدند كه دادن زرده تخم مرغ به كودكان 8 تا 10 ماهه مشكلی ایجاد نمی كند اما بهتر است سفیده تخم مرغ با توجه به حساسیت زا بودنش، با مشورت با پزشك و یا با احتیاط به كودك داده شود.

اگر والدین به كودك خود سفیده تخم مرغ دادند بهتر است بعد از اولین تغذیه با سفیده تخم مرغ، به مدت 2 یا 3 روز كودك خود را تحت نظر بگیرند و اگر متوجه بروز نشانه حساسیت شدند، به پزشك مراجعه كنند و دادن سفیده تخم مرغ را به كودكشان تا زمانی كه پزشك متخصص اجازه نداده، متوقف كنند.

اسهال، استفراغ از جمله مشكلات آلرژیكی هستند كه كودكان بر اثر مصرف سفیده تخم مرغ ممكن است به آن دچار شوند.

همچنین بهتر است، مصرف تخم مرغ از 8 ماهگی و به اندازه یك نخود كوچك آغاز شود و در 9- 10ماهگی به یك تخم مرغ كامل برسد. بنابراین مصرف بیش از حد تخم مرغ به كودكان زیر یك سال نیز توصیه نمی‌شود.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha