به گفته متخصصان؛ استفاده از غذاهای خانگی و مفید تنها با فرهنگ سازی در جامعه و حذف تبلیغات رسانه‌ای مواد فاقد ارزش غذایی، امکان پذیر می‌شود.

دکتر« غلامحسین فلاحی » فوق تخصص گوارش و کبد در این باره به ایسنا، گفت: در سنین بعد از یک سالگی کودک باید در کنار سفره و خانواده از غذاهای حاوی مواد لبنی، پروتئینی، مواد قندی، گوشت و میوه و سبزیجات به طور متعادل استفاده کند تا علاوه بر دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز بدن با فرهنگ تغذیه صحیح هم آشنایی پیدا کند.

وی با اشاره به این که عادات غلط غذایی یکی از علل بی اشتهایی در کودکان است، افزود: جایگزین کردن دانه‌های غذایی مفید همچون گردو، پسته و فندق به جای موادی همچون پفک و چیپس از ایجاد مشکلات گوارشی و بی اشتهایی‌ در کودکان جلوگیری می‌کند.

دکتر فلاحی با اشاره به این که مصرف غذاهای آماده باعث بروز چاقی مفرط در افراد به ویژه در کودکان می شود، افزود: علاوه بر این وجود مواد افزودنی و چاشنی‌ها در غذاهای آماده ناراحتی های گوارشی را ایجاد می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای خانگی و تشویق کودکان به استفاده از این غذاها نیازمند فرهنگ سازی و در عین حال کم کردن تبلیغات رسانه‌ای برای مواد فاقد ارزش غذایی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha