وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای در این حوزه اعلام نکرد و جایزه گرفتن همسر یکی از شهدای مبارزه با مواد مخدر به همراه کودک یکساله‌اش دلها را سوزاند.

سلامت نیوز : وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای در این حوزه اعلام نکرد و جایزه گرفتن همسر یکی از شهدای مبارزه با مواد مخدر به همراه کودک یکساله‌اش دلها را سوزاند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر امروز در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

  *حضور با تأخیر محمدرضا رحیمی،معاون اول رئیس جمهوری با محافظ هایش از نکات چشمگیر این مراسم بود.

*محمدرضا رحیمی در این مراسم خطاب به حاضران ایرانی و خارجی حاضر در این مراسم گفت: هرجا آزادی و استقلال است ایران هم هست، ولی ایران را می‌کوبند و هرجا ظلم است، آمریکا و صهیونیست‌ها حضور دارند ولی چیزی نمی‌گویند. رسانه‌ها را کور و کر کرده‌اند. چرا ما باید 4هزار شهید و 12هزار جانباز در این راه بدهیم ولی از بینی یک نفر از خارجی‌ها حتی خون هم نیاید.

* وزیر بهداشت نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که آمار معتادان و خانواده‌های آنها را که درگیر مسئله اعتیاد هستند، در کشور 10 میلیون نفر اعلام کرد.

* حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم بدون اشاره به برنامه های این وزارتخانه و اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان دانش آموز اظهار داشت: 4 بحران جهانی هزاره سوم را تهدید می‌کند.

وی افزود: فقر، رشد جمعیت، مشکلات زیست محیطی و بحران هسته‌ای و مواد مخدر از آن جمله‌اند که تمام این مشکلات در لذت‌طلبی انسان ریشه دارد البته انسانی که تربیت نشده بلکه برآمده از محیط و تجربه‌های غلط است و جز به سود مادی نمی‌اندیشد.

وی درباره برنامه های اجرا شده در آموزش و پرورش به این نکته بسنده کرد که مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گام بلندی است که در تمام مدارس کشور صورت گرفته است.

حاجی‌بابایی اذعان داشت: برای مبارزه با تمام آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از جوانان آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند چرا که ما در خطر شکاف بین خانواده و فرزندان هستیم.

شکاف بین نسلی ما را تهدید می‌کند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شکاف بین نسلی ما را تهدید می‌کند و باید تدابیری بیندیشیم که خانواده‌ها بیشتر دور هم جمع شوند چرا که تحقیقات نشان می‌دهد تمام مدتی که خانواده در کنار هم جمع می‌شوند جرایم کاهش می‌یابد.

*حاجی بابایی بعد از سخنانش در حالی که خبرنگاران می خواستند سوالاتی از وی بپرسند، سالن همایش را ترک کرد.

*در این مراسم از همسران شهدای مبارزه با مواد مخدر در سال 90 تقدیر شد که یکی از همسران شهید در حالی که پسر یک ساله خود را در آغوش داشت برای گرفتن لوح تقدیر به روی سن رفت و نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha