محققان هندی در تحقیقات خود دریافتند که مشکلات تیروئید باعث عوارض خطرناکی در دوران بارداری برای مادران و جنین می‌شود.

سلامت نیوز : محققان هندی از زنان باردار خواستند که برای اطمینان یافتن از عملکرد درست غده تیروئید خود در سه ماهه اول بارداری آزمایشهای مربوطه را انجام دهند.

این محققان دریافتند که هرگونه اختلال هر چند کوچک در کار این غده ممکن است باعث عوارض خطرناکی در دوره بارداری شود.ژوبین ژاگان ژیکوب و همکاران در انستیتوی طب مسیحی هند دریافتند: هر گونه اختلال در عملکرد غده تیروئید در مراحل اولیه بارداری خطرات زیادی را برای مادران به وجود می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نتایج تحقیقات نشان داد: هر گونه اختلال اندک در عملکرد غده تیروئید، پیچیدگی‌های بارداری را در مقایسه با زنانی که غده تیروئید آنها به طور طبیعی کار می‌کرد، افزایش داد.محققان گفتند: اختلال در غده تیروئید خطر سقط جنین، زایمان زودرس و تولد کودکان با وزن کم را افزایش داد.

به گفته محققان، این اختلال همچنین هفت برابر خطر مرگ جنین در رحم مادرانشان را افزایش داد.نتایج این تحقیقات به نود و چهارمین کنفرانس سالانه جمعیت غدد درون ریز در شهر هیوستن آمریکا ارائه شد.غده تیروئید پروانه‌ای شکل است. درقسمت عرضی حنجره در جلو گلو قراردارد.

این غده جزء بزرگترین غدد اندوکرین بوده که خود از دولوب تشکیل شده است البته در قسمت مرکزی دارای بخشی به نام لوب هرمی بوده که سبب اتصال دولوب تیروئیدی به یکدیگر می‌شود.واحدهای تشکیل دهنده غده تیروئید آسینوس یا فولیکول است که در قسمت مرکزی آن، پروتئین‌های کلوئیدی وجود دارد که خود به عنوان انباری به منظور ذخیره هورمون تیروئید است و دارای چهارعملکرد اصلی شامل جذب و انتقال ید، ساخت و ترشح تیروگلوبین، اتصال ید به تیروگلوبین به منظور ساخت هورمون های تیروئیدی و ترشح هورمون تیروئید به دستگاه گردش خون است. این غده همچنین در متابولیسم بافتها نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha