چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 51496

دندانپزشكان تاكید دارند برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌، استفاده از نخ دندان قبل از خواب ضروری است و مسواك به تنهایی برای رعایت بهداشت دهان و دندان به شیوه مناسب، كافی نیست.

چند توصیه برای استفاده صحیح از نخ دندان
سلامت نیوز :دندانپزشكان تاكید دارند برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌، استفاده از نخ دندان قبل از خواب ضروری است و مسواك به تنهایی برای رعایت بهداشت دهان و دندان به شیوه مناسب، كافی نیست. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان انجمن دندانپزشكی آمریكا در همین رابطه متذكر شده‌اند كه استفاده از نخ دندان اصول خاصی دارد كه اگر این اصول رعایت نشوند نه تنها بهداشت دهان و دندان كامل نمی‌شود بلكه حتی ممكن است به لثه‌ها آسیب وارد شود.

سایت اینترنتی كامن هلت در این باره گزارش داد، متخصصان این انجمن چند دستورالعمل مهم و مفید را برای روش صحیح استفاده از نخ دندان توصیه می‌كنند كه عبارتند از:

- وضعیت صحیح نگه داشتن نخ دندان در هنگام استفاده از آن ضروری است. برای این منظور توصیه می‌شود نخ دندان را دور هر دو انگشت اشاره در هر دو دست بپیچید و نخ را بین انگشتان شست و اشاره نگه دارید.

- نخ را با جهت عقب و جلو به آرامی بین دندان‌ها حركت دهید.

- وقتی نخ دندان به خط بین دندان و لثه رسید آن را به شكل C با انگشتان خم كرده و خیلی آرام آن را در محل بین دندان و لثه حركت دهید. این كار برای حفظ سلامت لثه‌ها و رفع جرم دندان‌ها بسیار مفید است.

- در حالی كه نخ را محكم روی دیواره دندان نگه داشته‌اید با فاصله از لثه و به دقت آن را به جهت بالا و پایین حركت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha