شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5150

دانشمندان اسلواکی در پژوهش های خود نشان دادند که از نظر سلولهای بنیادی تومرها و اندام آسیب دیده یکسان هستند و بنابراین همانطور که بافتهای تخریب شده را ترمیم می کنند می توانند همانند یک گلوله کوچک در درمان سلولهای سرطانی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، گروهی از دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان آکادمی علوم اسلواکی که نتایج تحقیقات خود را در مجله " Cancer Research" منتشر کرده اند در این بررسی ها نشان دادند که می توان سلولهای بنیادی بافت چربی را به گلوله های ضد سرطان تبدیل کرد.

این سلولهای بنیادی را می توان در شیشه کشت داده و برای تولید داروهای جدید سازگار کرد.

سلولهای بنیادی در کل می توانند برای ترمیم بافت ها و اندام ها با ساخت سلولهای جدید مورد استفاده قرار گیرند. اما از نظر سلولهای بنیادی ترمیم سلولهای عادی یا سرطانی تفاوتی ندارد. به همین دلیل از این ویژگی می توان به عنوان وسیله ای برای درمان تومرها استفاده کرد.

سلولهای بنیادی بافت چربی به دلیل دارا بودن خاصیت الاستیک ، توانایی بیشتری برای سازگاری در محیط ثانویه را از خود نشان می دهند.

این دانشمندان با تبدیل سلولهای بنیادی بافت چربی به دارو و آزمایش این دارو روی موشهای مبتلا به سرطان نشان دادند که 5/68 درصد از موشها بدون هیچ اثر جانبی درمان شدند و تکرار سیکل درمان باعث بهبودی کامل این موشها شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha