نان سبوس دار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و گوارشی را کاهش می‌دهد.

 سلامت نیوز :  فاطمه علیان کارشناس مسوول امور غذایی با تاکید در خصوص استفاده از نان‌های سبوس دار نسبت به نان سفید افزود: نان‌های سبوس دار منبع مناسبی از برخی مواد معدنی بوده که در صورت انجام تخمیر کامل برای بدن قابل استفاده خواهد بود. 

علیان تصریح کرد: نان‌های سبوس دار غنی از فیبر هستند که وجود آن در رژیم غذایی باعث تنظیم قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. وی با اشاره به این‌که نان سبوس دار با افزایش حرکات سیستم گوارشی باعث هضم غذا شده و از یبوست جلوگیری می‌کند، ادامه داد: این نان با کاهش جذب چربی موجب کاهش چربی خون و کلسترول تام نیز می‌شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛وی اظهار داشت: نان سبوس دار با دارا بودن منبع فیتواسترول‌ها سبب کاهش کلسترول بد تا میزان ده درصد می‌شود و به‌علت جذب آب با ایجاد احساس سیری در رژیم غذایی، اثرات مثبتی در کاهش وزن افراد دارد.

وی در پایان اذعان داشت: وجود سبوس در نان باعث تخمیر بهتر و بالا رفتن کیفیت و ماندگاری نان شده و همچنین افزایش سبوس آرد باعث افزایش جذب آب و بهبود عطر و طعم نان می‌شود. گفتنی است؛‌ فیتواسترول ها، از گروه استرول‌هاست که منشاء گیاهی داشته و از نظر ترکیبات ساختمانی بسیار شبیه به کلسترول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha