معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون از رشد ۳۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۹۱ خبر داد و گفت: به علت کمبود نیرو برخی پایگاههای انتقال خون استان تهران فعال نیستند.

سلامت نیوز : سید مصطفی پریدار در گفت‌و‌گو با فارس در مورد رشد بودجه سازمان انتقال خون در سال 91 اظهار داشت: بودجه سازمان انتقال خون در مقایسه با سال گذشته 30 درصد رشد داشته است و از سال 84 تاکنون بودجه سازمان انتقال خون 504 درصد رشد داشته و اگر این اعتبارات برای سازمان در نظر گرفته نمی‌شد، قطعاًشاهد این تحولات نبودیم.

وی در پاسخ به این موضوع که بودجه انتقال خون تهران به صورت استانی در نظر گرفته می‌شود در حالی که تهران یک شهر سیاسی و پایتخت است که بودجه ویژه‌ای می‌طلبد و چه راهکاری دارید گفت: علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ستادی هم برای آن در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال 55 درصد بودجه در سال گذشته را از اعتبارات ستادی کمک کردیم. بسیاری از بیماران خاص از نقاط مختلف کشور به تهران می‌آیند که انتقال خون تهران باید به آنها خدمت ارائه بدهد، به‌ویژه برای اعمال جراحی سنگین و پیشرفته و تامین خون به بودجه بیشتری نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون در مورد کمبود نیرو در استان تهران و تامین آن گفت: مجوز استخدام جایگزین برای نیروهای انتقال خونی که در حال بازنشست شدن هستند وجود ندارد. مجوز استخدام 500 نیروی جدید برای انتقال خون از سوی ریاست جمهوری صادر شد که سهم انتقال خون تهران 50 نفر بود، زیرا استخدام جدید در تهران ممنوع شده بود. به هر صورت آزمون استخدامی برای تعدادی قبل از سال جدید برگزار شد و اکنون پذیرفته شدگان در مرحله گزینش هستند.  پریدار افزود: اکنون تعدادی از پایگاه‌های ما به علت کمبود نیرو فعال نیستند. دو برنامه برای سال 91 داریم. نخست اصلاح ساختار تشکیلاتی پایگاه‌های انتقال خون تهران و دیگری اخذ مجوز استخدامی. مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت در این زمینه صورت پذیرفته تا اقدامات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha