چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 51517

اتوهای خانگی از نظر ساختاری به چند دسته كلی تقسیم می‌شود: خشك و معمولی، بخار، پرس، بخاردم و...

سلامت نیوز : سه نوع خشك، پرس و بخار فراگیرتر است.

1 ـ اتو خشك، امكانات محدودی دارد. جنس كفی آن از فلزات سنگین یا استیل است. چروك البسه ضخیم را بسختی برطرف می‌كند و اتوكشی با آن راحت نیست؛ البته ارزان‌تر است.

2 ـ‌ استفاده از اتو پرس در حال افزایش است، اما این اتوها جای بیشتری اشغال می‌كند و در اتوكشی پارچه‌های نازك‌بافت، مخصوصا پوشاك زنانه كه قسمت‌های دارای انحنا، چیندار و بسیار ظریف زیادی دارد باید دقت و حساسیت بیشتری داشت. با این حال، گنجایش بیشتر مخزن آب، نمایشگر دیجیتال تنظیمات، امكانات حرفه‌ای بیشتر و... از مزایای آنهاست.

3 ـ احتمالا اتو بخار را كه هم سبك‌تر، هم كوچك‌تر، هم برای اتوكشی انواع پارچه و پوشاك راحت‌تر است، انتخابی مناسب‌تر بدانید؛ پس قبل از خرید به این نكات توجه كنید:

*‌ جنس كفی این اتوها معمولا از سرامیك یا تفلون و در بعضی مدل‌های ارزان‌تر، استیل است. اتو با كفی فلز و استیل نخرید، زیرا سبب برق‌ افتادن پارچه (بویژه پارچه‌های مشكی) می‌شود.

*‌ بهتر است تعداد سوراخ‌هایی كه زیر كفی قرار دارد، بیشتر و در همه كف، بخصوص نوك اتو پخش شده باشد.

*‌ اگر البسه زیادی برای اتوكشی دارید، اتویی انتخاب كنید كه گنجایش مخزن آب آن بیشتر باشد.

*‌ از داشتن سیستم ضد آهك در آن مطمئن شوید، زیرا سبب طول عمر اتو خواهد شد. اگر سیستم سردكننده عمودی داشته باشد بهتر است. برخی اتوهای بخار سیستم خاموش‌كن خودكار هم دارد (پس از دقایقی ثابت ماندن در حالت افقی یا به شكل عمودی جریان برق قطع می‌شود). برخی مجهز به سیستم پرزگیر خودكار است.

*‌ از داشتن دكمه قطع و وصل بخار، عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از بیرون ریختن آب حین تكان دادن اتو و... مطمئن شوید.

*‌ به توان مصرفی و طول مناسب سیم انتقال برق و كیفیت كابل دقت كنید.

*‌ معیار اصلی در خرید را بر ارزانی یا گرانی، فلان سیستم دهان‌ پركن و... نگذارید و بسته به امكانات جیب و آینده‌نگری خود هزینه كنید، نه براساس چرب‌ زبانی و بزرگ‌نمایی فروشنده و آگهی‌های تبلیغاتی.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha