سلامت نیوز :  وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص اعتبار 90 میلیاردی توسط دولت و راه اندازی 5 اردوگاه نگهداری از محكومان مواد مخدر خبر داد.
مصطفی محمدنجار دیروز در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: هم اكنون دنیا با فقر، مشكلات اقتصادی، زیست محیطی، مواد افیون و روانگردان ها روبه روست. اعتیاد یك معضل و پدیده چند وجهی است كه معلول فقر و پدیده های اجتماعی است.
وزیر كشور خواستار برخورد همه جانبه در حوزه اعتیاد شد و تأكید كرد: مبارزه با مواد مخدر باید همه جانبه و پیچیده باشد به همین منظور نقشه راه مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد تهیه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ وی با بیان اینكه بار كشور روی دوش جوانان است افزود: باید پیشگیری و حمایت را از این قشر انجام دهیم. امروز درآمد سالیانه مواد مخدر 870 میلیارد دلار است كه همین امر می تواند این قشر را دچار طمع كند.دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری دوره های پیشگیری تأكید كرد: سه میلیون و 300 هزار دانشجو و دانش آموز تحت برنامه های پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفته اند.

در همین حال با بودجه 90 میلیارد تومانی دولت 5 اردوگاه نگهداری محكومان مواد مخدر در حال راه اندازی است.
رحیمی : صهیونیست ها
پایه اصلی تجارت مواد مخدر
در جهان هستند
معاون اول رئیس جمهوری هم با تاكید براینكه صهیونیست ها پایه اصلی تجارت مواد مخدر هستند گفت : آن ها می خواهند همه كسانی كه غیر یهود هستند نابود كنند.
محمدرضا رحیمی تاكید كرد: اگر درختی گرفتار آفت باشد آن را می توان سمپاشی كرد اما اگر درخت از ریشه آسیب دیده باشد جز انتظار مرگ درخت، كاری نمی توان كرد.
وی ادامه داد: تقصیر فقط با مواد مخدر نیست بلكه تقصیر فرهنگی هم داریم طوری كه اكنون مسائل فرهنگی را طوری ترویج می دهند كه فرهنگ فرزندان با پدر و مادران متفاوت است.
رحیمی اضافه كرد: تمام پول هایی كه در عراق و افغانستان خرج كردند اگر در جهان خرج می شد آباد می شد در حالی كه با حضور نیروهای نظامی آمریكا در افغانستان كشت مواد مخدر در این كشور 60درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به تمایل آمریكا و صهیونیست ها برای ترویج كشت مواد مخدر در افغانستان افزود: چگونه است كه آمریكا یك نفر را در یك نقطه خاص به راحتی شناسایی كرده و او و اطرافیانش را از بین می برد ولی كشتزارهای متعدد مواد مخدر را در افغانستان نمی بیند. رحیمی تاكید كرد، چرا ما باید 4هزار شهید و 12هزار جانباز در این راه بدهیم ولی از بینی یك نفر از خارجی ها حتی خون هم نیاید.
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم اگر چه هیچ برنامه ای و گزارشی در باره اقدامات انجام شده برای پیشگیری و كنترل اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان دانش آموز ارائه نكرد اما در عین حال اذعان كرد : آموزش و پرورش برای مبارزه با تمام آسیب های اجتماعی و مراقبت از جوانان حرف اول را می زند چرا كه ما در خطر شكاف بین خانواده و فرزندان هستیم. وی تصریح كرد: شكاف بین نسلی ما را تهدید می كند و باید تدابیری بیندیشیم كه خانواده ها بیشتر دور هم جمع شوند چرا كه تحقیقات نشان می دهد تمام مدتی كه خانواده در كنار هم جمع می شوند جرایم كاهش می یابد. وزیر بهداشت نیز یكی دیگر از سخنرانان این مراسم بود كه آمار معتادان و خانواده های آنها را كه درگیر مسئله اعتیاد هستند، در كشور 10 میلیون نفر اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha