سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از نبود شرایط ارسال كمك به بحرین از راه اندازی مراكز توانبخشی و درمانی ایران در لیبی، بولیوی و تانزانیا خبر داد.
ابوالحسن فقیه صبح دیروز در دیدار با «ایوا پرانسوا كدوق» مدیركل اجرایی كمیته بین المللی صلیب سرخ در ساختمان صلح هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران در موضوع پرونده اسرا و مفقودان همكاری های خوبی با كمیته بین المللی صلیب سرخ داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ وی با اشاره به وضعیت امنیتی موجود در كشورهای منطقه لزوم افزایش همكاری های هلال احمر در كمیته بین المللی صلیب سرخ را خواستار شد و گفت: ما آمادگی داریم تا دفاتر كمیته بین المللی صلیب سرخ را در مناطق مرزی كشورمان برای افزایش همكاری ها راه اندازی كنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارسال كمكهای ایران به لیبی افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی از عدم ارسال كمك های بشردوستانه به كشور بحرین است و ما نیز نامه ای به رئیس كمیته بین المللی صلیب سرخ برای ارسال كمك ها به بحرین نوشته ایم ولی تاكنون نتوانسته ایم به دلیل مشكلات در این كشور كمك های بشردوستانه را به بحرین ارسال كنیم.
فقیه ادامه داد: در كشورهای افغانستان و پاكستان نیز جمعیت هلال احمر ایران فعالیت گسترده ای دارد به طوری كه در افغانستان ما دارای سه درمانگاه هستیم و در پاكستان نیز نمایندگی ایجاد كرده ایم. هیئتی نیز به كشور لیبی اعزام شده است تا نخستین مركز توانبخشی هلال احمر ایران در شهر بنغازی لیبی راه اندازی شود.
وی تصریح كرد: هلال احمر ایران دارای 29 مركز درمانی در كشورهای متعدد دنیا است و در چند هفته گذشته نیز دو مركز درمانی جدید در كشورهای بولیوی و تانزانیا راه اندازی كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha