نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی با تاكید بر لزوم تعیین و اعلام هر چه سریع‌تر تعرفه‌های تشخیصی – درمانی گفت: از آشفتگی تعرفه‌ای هیچ گروهی سود نمی‌برد به جز سودجویان.

از آشفتگی تعرفه‌ای هیچ گروهی سود نمی‌برد؛جز سودجویان/درآمد پزشكان باهزینه‌ها همخوانی ندارد

سلامت نیوز :  نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی با تاكید بر لزوم تعیین و اعلام هر چه سریع‌تر تعرفه‌های تشخیصی – درمانی گفت: از آشفتگی تعرفه‌ای هیچ گروهی سود نمی‌برد به جز سودجویان.

دكتر محمدرضا نوروزی در حاشیه همایش علمی پزشكان عمومی سراسر كشور در جمع خبرنگاران درباره تعرفه‌های تشخیصی – درمانی سال 91 گفت: از آشفتگی تعرفه‌ای هیچ گروهی سود نمی‌برد به جز سودجویان. در كشورهای پیشرفته تعرفه‌های تشخیصی – درمانی هر سال بر اساس تورم افزایش می‌یابد اما ما هنوز نتوانسته‌ایم به تعرفه واقعی دست یابیم و در تعیین تعرفه‌های كشور تنها كمبود سال‌ قبل از آن البته باز هم به صورتی غیرواقعی، ترمیم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: وقتی تعرفه‌ها اصلاح نشود، پول خوبی به بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌شود و به این ترتیب ارایه دهندگان خدمات مزد واقعی زحمات خود را دریافت نخواهند كرد و این خطر وجود دارد كه ارایه دهندگان خدمات برای تامین هزینه‌هایشان مجبور به پرفروشی شوند و به این ترتیب با ارایه خدمت به تعداد بیشتری از افراد، كیفیت خدمات تحت تاثیر قرار گیرد.

نوروزی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر باید كمك كنند كه فشار هزینه‌های سلامت بر مردم وارد نشود. به دنبال این تعرفه‌های غیرواقعی، درآمد پزشكان به ویژه درآمد پزشكان عمومی با هزینه‌هایشان همخوانی ندارد و به دلیل رشد هزینه‌ها، سال گذشته تعداد زیادی از آزمایشگاه‌های تشخیص طبی تعطیل شدند.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی بر لزوم افزایش سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی تاكید كرد و گفت: سهم سلامت از GDP باید به بالاتر از 10 درصد افزایش یابد و سلامت جزو اولویت‌های اول تا سوم كشور تلقی شود. تا زمانی كه این موارد اصلاح نشود بیمه‌ها نیز نمی‌توانند كاری كنند و به این ترتیب فشار هزینه‌های سلامت به مردم و جامعه پزشكی وارد می‌شود.

وی همچنین به اهداف آموزشی و علمی همایش علمی پزشكان عمومی سراسر كشور اشاره كرد و گفت: در این همایش كه از امروز تا نهم تیر ماه برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای حوزه علوم پزشكی و مسایل مختلف جامعه پزشكان عمومی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشكی، همایش پزشكان عمومی دارای حداكثر 26 امتیاز است؛ 20 امتیاز مدون و 6 امتیاز غیرمدون. در این همایش مسایلی همچون مصرف منطقی دارو با رویكرد الگوسازی و فرهنگسازی در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، پوست، فشار خون، روانپزشكی، ناتوانی جنسی، نازایی و ناباروری و ... به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha