رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران با اشاره به پیگیری‌های صلیب سرخ در موضوع پرونده 4 دیپلمات کشورمان گفت: روند پیگیری پرونده 4 دیپلمات ایرانی پس از 3 دهه هنوز نیز ادامه دارد.

سلامت نیوز : پیر ریتر در نشست خبری مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر با اشاره به روند پیگیری پرونده 4 دیپلمات کشورمان که همچنان نیز ادامه دارد افزود: پرونده 4 دیپلمات بسیار پرونده مشهوری است و پیگیری‌ها با توجه به وجود تمام مشکلات آن به دلیل عدم پذیرش مسئولیت این رخداد هنوز پس از این همه سال ادامه دارد.

وی با اشاره به 17 هزار مفقود در طول جنگ‌های لبنان در طول 15 سال اخیر که اکنون 10 هزار خانواده را نیز درگیر آن کرده است افزود: یکی از مشکلات پیگیری پرونده 4 دیپلمات عدم اطلاعات شفاف در این زمینه است و کسی نیز مسئولیت آدم‌ربایی این 4 دیپلمات را نمی‌پذیرد.

‌اطلاعات پرونده امام موسی صدر متناقض است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ریتر در ادامه با اشاره به پرونده امام موسی صدر نیز تصریح کرد: پسر امام موسی صدر از فعالان جمعیت هلال احمر است و در جنگ عراق و ایران نیز برای جستجوی مفقودان و مبادله اسرا فعالیت داشت همان طور که صلیب سرخ نیز میلیون‌ها پیام اسرا را در حال حاضر در جهان مبادله می‌کند.

وی تصریح کرد: امام موسی صدر 34 سال قبل یعنی در سال 1978 مفقود شد و تا سال گذشته خانواده وی امید چندانی نداشتند ولی با توجه به شرایط جنگی و پس از سقوط دولت لیبی امید برای اخبار جدید در مورد امام موسی صدر بیشتر شده است.

ریتر گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران و لبنان با خانواده امام موسی صدر در تماس است و در لیبی هم مباحثی در حوزه‌های پزشکی قانونی در این زمینه انجام می‌شود و هر زمان خبری در این مورد داشته باشیم اطلاعات آن را گزارش خواهیم کرد ولی در مجموع گزارشهای پرونده امام موسی صدر متناقض است و همه در پی مدارک معتبر هستند.

ارائه خدمات درمانی ایران به نیازمندان قره‌داغ در طول  20 سال

رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران در ادامه پرسش‌های خبرنگاران در موضوع مفقودان قره‌داغ نیز اظهار داشت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به همراه هلال احمر به مفقودان آذربایجان ارائه خدمات می‌دهد و در این زمینه هلال‌احمر کلینیکی را برای ارائه خدمات درمانی به نیازمندان خانواده‌های مفقودان به صورت رایگان برپا کرده است و در طول 20 سال اخیر نیز کارهای قابل توجهی به همراه کمک‌های بسیاری به خانواده‌های این افراد به صورت مداوم و ادامه‌دار صورت پذیرفته است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این مسئله را بسیار مهم تلقی می‌کند.

ریتر خاطر نشان کرد: در زمینه خطرات مین و مین‌یابی نیز آموزش‌هایی در این زمینه توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حوزه توانبخشی ارائه می‌شود ولی در زمینه مین‌زدایی ما فعالیتی نمی‌کنیم زیرا در ایران 70 شرکت در این زمینه برای مین‌زدایی فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha