مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: فعالیت‌ها و کارکردهای مختلف جمعیت هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان رویکرد راهبردی و استراتژیک دارد و می‌توان از آن یک مدل استاندارد برای سایر کشورها تهیه کرد.

سلامت نیوز : ایو دکوق، مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیدار با عبدالرضا شاهرضایی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌توان از آن در سایر کشورها استفاده کرد.

وی قوی‌ترین جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر را جمعیت‌هایی عنوان کرد که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پیشتازند.

مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ اذعان داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نقش خوب و موثری داشته است و ما افتخار داریم تا با امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری‌های مشترک، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی را توسعه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در ادامه عبدالرضا شاهرضایی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در تبیین فعالیت‌های حوزه سلامت جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در جمعیت هلال احمر 40 سال سابقه و تجربه دارد و علاوه بر ماموریت اصلی امداد و نجات در حوادث، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در حوادث و سوانح بر عهده دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های نزدیک کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر 77 مرکز توانبخشی و 20 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر با بکاری گیری تکنولوژی‌های مدرن در کشور فعال است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های توانبخشی جمعیت هلال احمر مختص به ایران نیست و تاکنون تیم‌هایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، سوریه و کشورهای آفریقایی در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند .

شاهرضایی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر با 90 سال قدمت آمادگی کامل برای انتقال ظرفیت‌ها و تجارب خود به سایر کشورها را دارد از توسعه همکاری با کمیته بین المللی صلیب سرخ در اجرای پروژه‌های مشترک استقبال کرد.

در حاشیه این دیدار همچنین مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ از موزه و مرکز ملی اسناد جمعیت هلال احمر بازدید و خاطر نشان کرد: موزه جمعیت هلال احمر پیام آور قدرت و توانایی مردم ایران است.

دکوق افزود‌: موزه جمعیت هلال احمر نشان دهنده تاریخچه غنی آن است و  می‌توان در مدت زمانی کوتاه به اطلاعات و اسناد دقیق و منظمی از دستاوردهای جمعیت هلال احمر دست یافت که به نظر من این مهمترین مزیت یک موزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha