مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر و كاهش تا 10 درجه‌ای دمای هوا در كشور هشدار داد.

هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و كاهش تا 10 درجه‌ای دمای هوا در كشور

سلامت نیوز : مهندس عبدارضا امیدوار شهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی عصر پنجشنبه در غرب آذربایجان غربی و طی روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان به سبب بارش شدید گاهی با تگرگ، آب گرفتگی معابر و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر در روزهای جمعه در استان اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و در روزهای شنبه و یكشنبه در استانهای گیلان، مازندران و گلستان دمای هوا بین 5 تا 10 درجه كاهش می‌یابد.مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور به ایسنا گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز شنبه برای مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و بطور ضعیف‌تر برای ارتفاعات زاگرس مركزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از روز جمعه با نفوذ هوای سرد به روی دریای خزر، بارش در سواحل جنوبی دریای خزر و شمالغرب تشدید خواهد شد.

وی تصریح كرد: با توجه به بارشهای رگباری آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شمالغرب و ارتفاعات غربی و مركزی البرز در مدت یاد شده دور از انتظار نیست، شایان ذكر است كه غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس در روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران كمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است كه حداقل و حداكثر دما در این روز به 24 و 34 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت كمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در این روز به 24 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha