پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 51564

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: پیش از سن بلوغ هنوز دندان‌ها نرم هستند و در نتیجه این سن بهترین زمان برای انجام ارتودنسی است.

بهترین زمان برای ارتودنسی
سلامت نیوز : دكتر ماشاء‌الله خانه‌مسجدی در گفت‌وگو با (ایسنا)اظهار كرد: ارتودنسی نوعی عمل زیبایی است و برخی افراد با این هدف ارتودنسی می‌كنند، این در حالی است كه در برخی موارد فرد در ناحیه دندان‌ها ناهنجاری دارد و حتی در جویدن غذا نیز با مشكل مواجه است، در چنین شرایطی انجام ارتودنسی ضروری است.

وی افزود: نوجوانی و پیش از سن بلوغ ، بهترین زمان برای انجام ارتودنسی است؛ در این زمان هنوز استخوان‌ها نرم هستند و دندان‌ها بهتر به ارتودنسی جواب می‌دهند. هرچه سن فرد افزایش یابد، حركت دندان‌ها دشوارتر می‌شود و در نتیجه ارتودنسی نتیجه مورد انتظار را نخواهد داشت.خانه‌مسجدی تصریح كرد: ارتودنسی به دو صورت ثابت و متحرك انجام می‌شود؛ در روش ثابت، به دلیل اینكه نگین‌ها بر روی دندان‌ها ثابت هستند و از روی دندان برداشته نمی‌شوند، هنگام غذا خوردن ذرات غذا در فاصله میان دندان‌ها می‌رود و مشكلاتی را برای فرد ایجاد می‌كند. در چنین شرایطی استفاده از مسواك مخصوص "بین دندانی" توصیه می‌شود.این متخصص ارتودنسی خاطرنشان كرد: همچنین به دلیل اینكه نگین‌های ارتودنسی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، به مخاط دهان برخورد می‌كنند و موجب ایجاد زخم می‌شوند؛ اگرچه این زخم‌ها پس از مدتی بهبود می‌یابند، ولی مخاط دهان به مرور زخیم می‌شود و مشكلاتی را برای فرد ایجاد می‌كند. افرادی كه با این زخم‌ها مشكل دارند می‌توانند از موم ارتودنسی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha