حقوق پزشكان حتی از رسته های خدماتی و بهورزان هم كمتر است و طبق آمار تنها سه درصد پزشكان درآمد كافی و مناسب دارند.

دكتر هویدا معاون رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: طبق مطالعاتی كه انجام دادیم آمار طلاق و خودكشی در جامعه پزشكی نسبت به جمعیت شان آمار قابل توجهی است كه جای تأسف دارد زیرا استیصال، نداری و توقعات اطرافیان و جامعه فشار زیادی به پزشكان وارد می كند.
وی ادامه داد: تمامی این مسائل را به همراه جدولی كه حقوق پزشكان عمومی را با سایر كارمندان وزارت بهداشت مقایسه می كرد، عنوان كردیم و به مسئولان ارجاع دادیم تا به این امر رسیدگی شود و مدیران اجرایی دستگاه ها كه در رأس سیستم یا نظامی قرار دارند از وضعیت معیشتی زیر مجموعه هایشان اطلاع داشته باشند.
دكتر هویدا تأكید كرد: به دنبال این امر مصوبه ای از هیأت دولت گذشت كه پزشكان از افزایش حقوق مستثنی هستند و علت این امر آگاه نبودن مدیران است و یكی از چراهایی كه در اطلاعیه نوشته بودیم، آگاه نبودن مدیران و مسئولان اجرایی از وضعیت زیر مجموعه ها بود.
 پزشكان هم از افزایش حقوق بهره مند خواهند شد:
پس از اعتراضات گسترده جامعه پزشكی مبنی بر حذف استثنای پزشكان از افزایش حقوق این مصوبه اصلاح شد.
دكتر هویدا در خصوص این مصوبه گفت: مصوبه یاد شده از سوی معاون اول رئیس جمهور اصلاح و سپس به تمام دانشگاه ها و مراكز درمانی وزرات بهداشت ابلاغ گردید.
وی افزود: پس از تأكید بر اشتباه تحریری بودن این مسأله و ابلاغ اصلاحیه پزشكان نیز هم پایه دیگر كاركنان بخش بهداشت و درمان كشور از این افزایش حقوق نه چندان چشمگیر برخوردار خواهند شد.
دكتر هویدا تأكید كرد: مدیر كل مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت مسئول پیگیری اصلاح این مصوبه بوده اما ریشه های چنین رویدادی كه ناشی از نگرش غیر كار شناسانه به طیف پزشكان جامعه است و در سال های اخیر بارها بحران ساز شده می تواند در آینده نیز منشأ مشكلات دیگری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha