پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 51570

نقاشی کشیدن کودکان نشانه رشد آنهاست. خیلی‌ها معتقدند این نقاشی‌ها قابل تعبیر و تفسیر هستند و از تماشای آنها می‌توان به رموز شخصیت کودکان پی برد.

سلامت نیوز : نقاشی کشیدن کودکان نشانه رشد آنهاست. خیلی‌ها معتقدند این نقاشی‌ها قابل تعبیر و تفسیر هستند و از تماشای آنها می‌توان به رموز شخصیت کودکان پی برد. این حرف اگرچه صحیح است اما همیشه صادق نیست. نقاشی کودکان همیشه با واقعیت منطبق نیست پس توصیه روان‌شناسان به شما این است که همیشه با گفتن این جمله که چه نقاشی زیبایی کشیده ای، کودک‌تان را تشویق کنید اما به او دروغ نگویید زیرا کودکان می‌توانند متوجه تشویق بی‌جا شوند. اما سوال اینجاست که آیا می‌توان نقاشی کودکان را نقد کرد؟ نقاشی‌ها تنها گویای شخصیت در حال ساخت کودک هستند. پس نقاشی‌ها را نقد نکنید بلکه از خود کودک بخواهید آنچه را ترسیم کرده برای شما تعریف کند و قضاوت را به گفته‌های او بسپارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ اگر کودک شما در نقاشی‌هایش مدام یک شکل را تکرار می‌کند، مثلا مدام خانه می‌کشد، کار غیرطبیعی انجام نمی‌دهد. او می‌خواهد با این کار مهارت کسب کند اما اگر کودک‌تان مرتبا تصویر سیاه و ناخوشایندی را می‌کشد و این نقاشی‌ها با علایم دیگر مثل بروز مشکل در مدرسه یا خانه همراه است باید با یک روان‌شناس در مورد آ‌نها صحبت کنید.نقاشی‌های کودکان معمولا کمی دور از حقیقت است. ممکن است آدمک نقاشی او 4 انگشت و خورشیدش قرمز باشد. دلیل آن هم این است که کودکان آنچه را می‌دانند می‌کشند نه آنچه را می‌بینند. برای آنها خانه همیشه سقف تیز مثلثی دارد. سعی نکنید حقیقت را به آنها بفهمانید. دست‌شان را آزاد بگذارید تا آنچه را می‌خواهند بکشند. اگر خودشان موافق‌اند شما می‌توانید به نقاشی آنها گل یا خانه بیفزایید. اگر بخواهید حقیقت را به آنها نشان دهید ممکن است از نقاشی زده شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha