کارشناس آموزشی اورژانس کشور گفت: اساس پیشگیری از بیماری ها در فصل تابستان، رعایت بهداشت فردی، محیط، مواد غذایی و آب است.

رعایت بهداشت فردی، مواد غذایی و آب بهترین راه پیشگیری از بیماری‌ها است

سلامت نیوز :  آرزو دهقانی کارشناس آموزشی اورژانس کشور بیان این مطلب اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و مسافرت‌های تابستانی، به دلیل کمبود امکانات، رعایت بهداشت فردی و عمومی تا حدودی کاهش می یابد، به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و مسمومیت های غذایی به ویژه در کودکان و سالمندان افزایش می‌یابد.

وی افزود: وبا، اسهال باکتریال حادی است که خیلی سریع و ناگهانی شروع می شود حجم مدفوع بسیار زیاد و کاملاً مثل آب سفید رنگ است و به دفعات زیاد و گاهی بی اختیار و مداوم دفع می‌شود آب آلوده مهمترین عاملی است که می تواند انسان را مبتلا کند، اما هر ماده غذایی که از طریق خوراکی و دستگاه گوارش وارد بدن شود خطر ابتلا را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تهوع و ‌استفراغ،‌ دردهای شکمی و اسهال را از علائم مسمومیت غذایی برشمرد و تصریح کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار مسمومیت غذایی شده باید محیط مناسب را برای استراحت بیمار فراهم کرد و مایعات رقیق و فراوان مانند آب، آبمیوه رقیق شده و یا چای کمرنگ بدهند.

این کارشناس آموزشی اورژانس کشور اظهار داشت: جوشاندن آب برای هر نوع مصرف در صورت عدم اطمینان از سلامت آب شرب، اجتناب از خرید و مصرف یخهایی که در کوچه و بازار عرضه می‌شوند، مصرف لبنیات پاستوریزه، عدم استفاده از آب رودخانه‌ها و آب‌های روان، شستن میوه‌ها قبل از پوست کندن، شستن دستها با آب و صابون، اجتناب از صرف غذا در اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌های بین راهی در صورت عدم اطمینان از تهیه بهداشتی غذاها در آنها از راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌ها در سفر است.

آرزو دهقانی همچنین استفاده از غذاهای بسته بندی شده،‌ جوشاندن کنسروها قبل از مصرف به مدت 20 دقیقه، اجتناب از خرید قوطی های کنسرو دارای برآمدگی، فرورفتگی و یا دارای نشتی، مصرف کافی مایعات در مسافرت، پرهیز از مصرف غذاهای خام و نیم پز و اجتناب از خریدن مواد غذایی، به ویژه نوشیدنی‌ها از دست فروشان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه از بروز مسمویت های غذایی در طول سفر برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha