پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 51577

یك جراح و متخصص زنان گفت: در صورت احساس ضعف،خستگی،سرگیجه ،احساس سبکی سر یا تشنگی شدید سریعا.دراز کشیده و به پزشك مراجعه كنید.

چگونه در تابستان بر مشكلات بارداری غلبه كنیم؟
سلامت نیوز : دكتر الهام السادات هاشمیان نایینی، در گفتگو با باشگاه خبر نگاران با اشاره به اینكه به علت افزایش حرارت مرکزی بدن،تحمل گرما برای خانمهای بارداردشوارتر است گفت: در صورتی که به شدت عرق می کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی مایعات مصرف می کنید.
وی در ادامه با تاكید بر اهمیت مصرف مایعات در خانم های باردار گفت: بهترین نوشیدنی ها ،آب پرتقال،شیر و نوشیدنیهای ورزشی هستند که املاحی که با تعریق از دست می روند را جبران می کنند، ولی مصرف بیش از اندازه آب می تواند وضعیت خطرناکی به نام مسمومیت با آب در بدن ایجاد کند که ناشی از رقیق شدن شدید املاح بدن بوده و باخستگی مفاصل،اسپاسم عضلات و در موارد شدیدتر کاهش سطح هوشیاری تظاهر می کند.

افزایش توان با مصرف میوه ها
این جراح و متخصص زنان با اشاره به اثرات نیروبخشی میوه ها گفت: میوه ها به علت هضم بسیار آسان  می توانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مثل ویتامین سی، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و کربوهیدرات ها را تأمین کند، به علاوه مقدار بالای آب موجود در میوه می تواند به جبران آب از دست رفته بدن در این فصل کمک کند. بهتر است میوه را با پوست مصرف کنید، زیرا مقادیر بالای فیبر موجود در پوست میوه می تواند از بروز یبوست جلوگیری کند.
وی در ادامه یادآور شد: مصرف سبزیجات را فراموش نکنید. قبل از مصرف میوه و سبزی حتماً آنها را خوب بشویید؛ زیرا احتمال انتقال باکتری و ویروس و در نتیجه بروز بیماری های عفونی در این فصل بسیار زیاد است.  

مصرف لبنیات را فراموش نكنید
دكتر هاشمیان نایینی با تاكید بر اهمیت مصرف روزانه لبنیات در خانم های باردار خاطر نشان كرد : خانم های باردار نباید مواد لبنی را از برنامه مواد غذایی خود حذف کنند، یرا مصرف لبنیات علاوه بر داشتن مقدار زیادی کلسیم، ویتامین د و پروتئین ،با مصرف ماست كه هضم آن آسان بوده، می توان در فصل تابستان به رفع بی اشتهایی ناشی از گرما کمک کرد.
 
وی در ادامه یادآور شد: ازحرارت مستقیم خورشید در وسط روز اجتناب کنید.زیرا خانمهای باردار بیش از سایرین مستعد سوختگی با نور آفتاب هستند.از کرم ضدآفتاب با spfبین 30 تا 45 استفاده کنید.در صورت احساس ضعف،خستگی،سرگیجه ،احساس سبکی سریا تشنگی شدید سریعا به محیط داخل برگردید.دراز کشیده و به مقدار کافی مایعات مصرف کنید.اگر احساس بهبود نمی کنید با پزشکتان تماس بگیرید.

پیشگیری از ورم پاها
این جراح و متخصص زنان  با اشاره به اینكه ورم پاهاست از مشکلات شایع خانم های باردار است گفت: خانم های باردار بویژه اگر نیمه دوم بارداری با فصل تابستان مواجه شود، بایدسعی کنند بین نیم الی یکساعت در وسط روز دراز بکشید. هنگام خوابیدن با گذاشتن یک پتودر زیر قسمت پایین تشک،پاهایشان را کمی از بدن  بالاتر گذاشته،در صورت امکان کفشهایی بپوشند که نیم شماره از پای شان بزرگترباشد.مدت طولانی یک جا ننشینند و مصرف نمک را در غذاهایشان محدود کنند.  
به یاد داشته باشید..
دكتر هاشمیان نایینی  در پایان خاطر نشان كرد: پیش از سفرهای تابستانی، با پزشک‌تان مشورت کنید. در بعضی بارداری‌های پرخطر، مراقبت‌های ویژه‌ای لازم است و گاهی پزشك توصیه می‌كند سفر نروید. با توجه به زمان سفر، به اندازه کافی دارو همراه ببرید. اگر به جایی سفر می‌کنید که تهیه داروها آسان نیست این موضوع اهمیت بیشتری دارد. بهتر است نسخه دارویتان را به همراه داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha