رییس انجمن داروسازان ایران گفت: به قراردادهای بسته شده بین روسای بیمارستان‌های دولتی و داروخانه‌های بیمارستانی معترض هستیم، چرا كه لازم است این انجمن به كار آنان نظارت كند تا نوع قراردادها باعث اجحاف به بیماران نشود.

سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان ایران گفت: به قراردادهای بسته شده بین روسای بیمارستان‌های دولتی و داروخانه‌های بیمارستانی معترض هستیم، چرا كه لازم است این انجمن به كار آنان نظارت كند تا نوع قراردادها باعث اجحاف به بیماران نشود.

دكتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ما معتقدیم كه انجمن داروسازان باید در قراردادهای بسته‌ شده بین صاحبان بیمارستان‌ها با داروخانه‌ها، نظارت داشته باشد، تا زمینه تخلف به وجود نیاید اما در حال حاضر داروخانه‌های برخی بیمارستان‌ها متعهد می‌شوند كه ماهانه 25 درصد از سود خود را به بیمارستان‌ها بدهند، این در حالیست كه سود دارو و تجهیزات پزشكی حدود 16 درصد است.

وی تاكید كرد: انجمن داروسازان ایران با نگارش نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو خواستار نظارت این انجمن به قراردادهای داروخانه های بیمارستانی با روسای بیمارستان‌ها شد ولی رییس این سازمان به درخواست ما توجهی نكرد.

رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی صندوق‌های بیمه،‌ اظهار كرد: صندوق‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و ارتش هفته قبل مطالبات داروخانه‌ها را تا اسفند ماه پرداخت كردند.

وی با اشاره به تبعات تاخیر در اعلام حق فنی داروخانه‌ها، گفت: مسئله حق فنی در حال حاضر به هیات دولت رفته‌ است و منتظر تصویب آن هستیم سازمان نظام پزشكی حق فنی 1400 تومان را پیشنهاد كرده بود ولی بر اساس شنیده‌های ما روی مبلغ 1100 تومان توافق شده است.

مژدهی‌آذر در پایان با اشاره به مكاتبه با رییس‌جمهور و وزیر بهداشت نسبت به تسریع اعلام حق فنی داروخانه‌ها، اظهار كرد: 4-5 روز پیش نامه‌ای در این زمینه به رییس‌جمهور و وزیر بهداشت نوشتیم، چرا كه در حال حاضر دانشجویان و دانشگاه‌ها نسبت به تاخیر در اعلام حق فنی داروخانه‌ها اعتراض دارند و تاخیر در این كار تبعات منفی را برای داروخانه‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha