طبق آمار، بیشترین منبع آلوده به وبا طی سال های گذشته یخ های تهیه شده با ‌آب های آ‌لوده بوده است.

سلامت نیوز: طبق آمار، بیشترین منبع آلوده به وبا طی سال های گذشته یخ های تهیه شده با ‌آب های آ‌لوده بوده است.
دکتر گویا، رئیس اداره بیماری های وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه  تا به امروز موردی از ابتلا به وبا گزارش نشده است البته نباید خوشبینانه به این مسئله نگاه کنیم چرا که شهریور و مهر ماه شیوع وبا است.
 
وی گفت: آنچه در مبارزه با بیماری وبا اهمیت خاصی دارد رعایت بهداشت فردی و استفاده از مواد غذایی و آب سالم و بهداشتی است از نظر آب آشامیدنی موجود در لوله کشی ها اطمینان 100%  از لحاظ آلوده نبودن وجود دارد ولی مواد غذایی را نمی توان 100% عاری از میکروب وبا بدانیم.

 گویا ادامه داد: مواد غذایی آماده، آب میوه، فالوده و هر نوع ماده غذایی  که به صورت آماده از طریق مراكز تولید عرضه می شود می تواند در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی آلوده به ویروس وبا باشد.

وی با بیان اینکه راه انتقال وبا از طریق آب و مواد غدایی آلوده به میکروب وبا است اظهار داشت:  افراد باید توجه داشته باشد که در فصل گرما به هیچ وجه از آب های موجود در تانکرهای کنار خیابان یا بیرون از شهر استفاده نکنند در واقع باید هنگام خروج از شهر افراد آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از خانه با خود ببرند تا از سلامت آن مطمئن باشند.

گویا با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به وبا از طریق یخ های آلوده در سال های گذشته بسیار زیاد بوده است عنوان کرد:  باید افراد از خرید یخ های کنار خیابان خوداری کنند چرا که معلوم نیست آب مورد استفاده برای یخ سازی چه نوع آبی بوده است در کل فقط می توان با شستن صحیح سبزیجات و میوه جات استفاده از آب آشامیدنی و  رعایت بهداشت فردی مبارزه با وبا پرداخت.
 
وی تاکید کرد: بهتر است افراد در فصل گرما از خوردن هر گونه سبزیجات و  صنفی جات در مراکز عرضه غذا همچون رستوران ها و فست فود فروشی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha