سلامت نیوز: دارو در سراسر کشور با قیمت یکسان و مشخص عرضه می شود که این قیمت تابع مکان و جغرافیایی عرضه نیست.

دکتر جلیل سعید لو دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه قیمت گذاری دارو در ایران توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت، صورت می گیرد به باشگاه خبرنگاران گفت: طبق نظام توزیع دارو در سراسر کشور از آذربایجان غربی تا زاهدان قیمت ها یکسان و مشخص است اما در شرایطی خاص ممکن است قیمت دارو با توجه به زمان و موقعیت خرید آن در برخی داروخانه ها متفاوت باشد که این امر دلیل گرانفروشی دارو نیست.

وی با تاکید بر اینکه قیمت داروها به شدت از سوی کارشناسان وزارت بهداشت کنترل می شود بیان داشت: یکی از شاخص های وزارت بهداشت در ارزیابی کار داروخانه ها نظارت بر گرانفروشی است.
دکتر سعید لو با اشاره به اینکه بحث گرانی را در داروهای وارداتی نمی تواند منکر شد اذعان داشت: بحث متفاوت بودن قیمت در خصوص داروهای وارداتی تابع ارز شرایط آن است و بسته به اینکه از چه کشوری وارد می شود قیمت آن نیز متفاوت بوده و با توجه به اینکه فاکتورهای خرید دارو موجود و توسط کارشناسان کاملا قابل بررسی است نمی توان گفت اگر داروخانه ای یک دارو را با قیمتی عرضه می کند مرتکب گرانفروشی شده است.

دبیر انجمن داروسازان تهران خاطر  نشان كرد: در صورت مشاهده هر نوع تخلف از سوی داروخانه ها بیماران می توانند موارد را به معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha