سلامت نیوز: مدیر عامل انجمن صرع ایران معتقد است: در صورتی که بیماری صرع جزو بیماری های خاص قرار بگیرد بیماران می توانند از مزایای بیماران خاص برخوردار شوند و خدمات درمانی و داروها برای بیماران رایگان می شود.

دکتر حمیده مصطفایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در صورتی که بیماران صرعی در زمره بیماری های خاص قرار بگیرند می توانند تحت پوشش کامل بیمه باشند و بیمارانی که دفترچه بیمه بیماران خاص را داشته باشند می توانند هزینه های درمانی را نپردازند و بسیاری از اقدامات درمانی برای آنها رایگان می شود.

وی با اشاره به اقداماتی که انجمن صرع ایران در این زمینه انجام داده است بیان کرد: پیشنهادی که انجمن صرع ایران به بنیاد امور بیماری های خاص داده، این است که حداقل بیماران مصروعی که به درمان مقاوم هستند را جزو بیماران خاص قرار دهند که البته تا کنون جوابی دریافت نشده است.

دکتر مصطفایی درخصوص روز ملی بیماری صرع گفت: برای روز ملی بیماران صرع چندین سال تلاش کردیم تا در نهایت به نتیجه رسیدیم و توانستیم روز ملی صرع داشته باشیم و حالا نیز همچنان باید تلاش کنیم تا بتوانیم بیماران صرعی را جزو بیماران خاص قرار دهیم تا از حمایت دولت و بیمه برخوردار شوند.

مدیر عامل انجمن صرع ایران در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌ هایی که انجمن برای قرار دادن صرع جزو بیماری‌های خاص انجام داده است تا کنون نتوانسته ایم بیش از یک میلیون مصروع که یک تا دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند را تحت پوشش بیماران خاص قرار دهیم.

وی با اشاره به ناتوان کنندگی بیماری صرع گفت: ۲۰ درصد مبتلایان، مقاوم به درمان و کاملا بیماری آنها را ناتوان کرده است و می‌توان این بخش از مصروعان را در زمره بیماران خاص قلمداد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه صرع یکی از شایع ‌ترین بیماریهای مغز و اعصاب است، خاطرنشان کرد: فرد مصروع با حمایت دولت و جامعه می‌تواند زندگی معمولی خود را داشته باشد، به همین جهت باید سیاست‌های ویژه‌ای برای قرار دادن این بیماری جزو بیماری های خاص داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha