سلامت نیوز: محققان دانشگاه کریتون آمریکا بر اساس تحقیقات خود هشدار دادند که مصرف مکمل های غذایی کلسیم و ویتامین D خطر ابتلا به سنگ کلیه را در دراز مدت افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، دکتر کریستوفر یکی از تهیه کنندگان تحقیقات گفت: این آسیب ها اساسا به افزایش زیاد سطح کلیسم در خون و ادرار باز می گردد که باعث انباشت آنها می شود.

وی بر ضرورت در نظر گرفتن جوانب احتیاط در مصرف مکمل های غذایی کلیسم و ویتامین D تاکید کرد تا اینکه روند امور پیچیده تر نشده و درمان را دشوار نکند.

نتایج این تحقیقات به نود و چهارمین کنفرانس علمی سالانه جمعیت بیماریهای غدد درون ریز در شهر هیوستن آمریکا ارایه شده است.

این تحقیقات بر لزوم پایبندی به جوانب احتیاط و توصیه انستیوهای پزشکی جهان تاکید کرد.

این انستیتوها به عدم مصرف بیش از 800 IU ویتامین D در روز و 800 تا 1200 ملی گرم کلیسیم توصیه می کنند.

این تحقیقات تاکید کرد: دوزهای کلیسم و ویتامین D نباید به هر صورت از میزان یاد شده زیادتر باشد تا اینکه در خون انباشت نشده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش ندهد.

سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها (لوله های عضلانی باریکی که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کنند) انتقال یابند.

سنگ کلیه از نظر اندازه از یک دانه شن تا حدود یک توپ گلف متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد. سنگ کلیه معمولاً بزرگسالان بالای 30 سال از هر دو جنس را مبتلا می کند ولی در مردان شایع تر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha