پژوهشکده علوم و تکنولوژی پلیمر در پروژه ای با افزودن پلیمرهای طبیعی و سیستم های تسریع کننده تخریب به پلی اتیلن، محصولی با زیست تخریب پذیری مناسب تولید کرد.

پلی اتیلن با زیست تخریب پذیری مناسب تهیه شد


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شریعت پناهی مسئول پروژه فوق در این خصوص گفت : با توجه به اینکه در سال های آینده تولیدات پتروشیمی در زمینه پلی اتیلن به چند برابر محصول کنونی می رسد و کشور سالیانه بیش از 50 هزار تن محصولات مستعمل پلی اتیلن وارد زباله های شهر می کند، انتظار می رود که در سال های آینده با حجم بالای این زباله ها روبرو شویم.

وی اضافه کرد : در این پروژه توانستیم با افزودن پلیمرهای طبیعی به همراه سیستم سریع کننده تخریب و تهیه محصولی با زیست تخریب پذیری مناسب گام مهمی در رفع این مشکل برداریم.

این محقق افزود: امکان تهیه محصول زیست تخریب پذیر که قیمت تمام شده آنها 20 تا 40 درصد سایر انواع پلیمرهای زیست تخریب پذیر تجاری معمولی است و تنها 2/1 تا 3/1 برابر قیمت پلی اتیلن معمولی است، یکی از دستاوردهای مهم این پروژه محسوب می شود.

دکتر شریعت پناهی یادآور شد : از سایر دستاوردهای این پروژه می توان به تهیه محصولی با خواص و زیست تخریب پذیری مناسب که قابلیت شکل دهی توسط تجهیزات معمول شکل دهی پلی اتیلن را دارا است، گسترش و توسعه کاربرد پلی اتیلن تولید داخل و افزایش پتانسیل صادرات این محصول اشاره کرد.

وی در خصوص کاربرد این محصول گفت : از این محصول می توان در صنعت بسته بندی، تولید کیسه های خرید، زباله و ظروف یک بار مصرف نگهدارنده مواد بهداشتی و آرایشی استفاده کرد.

شریعت پناهی افزود: متقاضی این پروژه پتروشیمی تبریز و محل اجرای آن پژوهشکده علوم و تکنولوژی پلیمر، پژوهشگاه صنعت نفت بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha