با ایجاد بخش مشاوره دارویی- پزشکی در داروخانه ها می توان ازمراجعه بی مورد به پزشک و مصرف نادرست و بی رویه دارو جلوگیری کرد.

دکتر مژدهی آذر رئیس شورای عالی داروخانه ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: طرح ایجاد بخش مشاوره دارویی-پزشکی در داروخانه ها ارائه شد که معاونت غذا و دارو نظر مساعدی در این مورد داشت، اما تا کنون راه اندازی این بخش به طور کامل و اجرایی به مرحله عملیاتی نرسیده است.
وی گفت: به دلیل اینکه پزشکان داروساز در کشور وظیفه قابل توجهی را در مورد حفظ و کمک به سلامت مردم داشته و باید آنچه را که درصد توانایی دارند در اختیار مردم قرار دهند ،وظیفه اطلاع رسانی دارویی و پزشکی به بیماران مراجعه کننده را نیز بر عهده دارند.
وی تصریح کرد:هم اکنون این امر بدون هیچ گونه تعرفه و هزینه ای به طور کامل رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد و مردم از مشاوره دارویی دارو سازبهره مند می شوند، اما باید اقدامی برای تشخیص بخشی خلوت از داروخانه به مشاوره پزشکی- دارویی انجام گیرد، قسمتی ازداروخانه ها که از شلوغی محیط داروخانه جدا باشد که بیشتر داروخانه ها چنین فضایی را دارند اما آنچه مهم است تعیین نرخ و تعرفه برای این حق المشاوره است.
دکتر مژدهی آذر تاکید کرد: با توجه به اعتمادی که مردم به داروخانه ها و پزشکان داروساز دارند با ارائه خدمات مشاوره دارویی می توان ازمراجعه بی مورد و نادرست به پزشکی که شاید مربوط به ناراحتی بیمار نباشد ،جلوگیری کرد.
مراجعه نادرست به پزشک باعث معالجه نشدن بیمار، طولانی شدن بیماری و در نهایت نارضایتی بیمار را بوجود می آورد که با دریافت راهنمایی از داروسازان که اطلاعات بیشتری دارند ، می توان از این علائم و ناراحتی ها جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha