جمعه ۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 51600
سلامت نیوز: یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: ضربات وارده به گوش مانند یک سیلی محکم یا انفجار ممکن است پرده صماخ را پاره کرده که سبب درد شدید و کاهش شنوایی می‌شود.

ابراهیم رزم‌پا در گفت و گو با فارس اظهار داشت: ترومای "آسیب دیدن" پرد صماخ گوش یکی از آسیب‌های گوش به شمار می‌رود که معمولا دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال پاک کردن گوش با گوش پاک‌کن احتمال آسیب زدن به اپی تلیوم قسمت استخوانی مجرای شنوایی را بالا می‌برد و در نتیجه می‌توان گفت پرده صماخ نیز آسیب می‌بیند.

وی ضربات مختلف وارد به گوش را نیز از دلایل آسیب پرده صماخ دانست و افزود: یک انفجار و یا یک سیلی محکم در صورت ممکن است به سادگی پرده ضماخ را پاره کند که درد شدید و کاهش شنوایی را در پی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شیرجه زدن داخل آب نیز ممکن است سبب پاره شدن پرده صماخ شود و همراه آن سرگیجه و وزوز گوش ممکن است بروز کند.

وی راهکار ترمیم پرده صماخ را قرار دادن یک پنبه استریل توسط پزشک در منفذ گوش عنوان کرد و گفت: در این حالت هیچ گونه شتشو و دست کاری گوش لازم نیست مگر در صورتی که پارگی وسیع باشد. که در این حالت با قرار دادن یک قطعه ژلفوم در درون گوش میانی 90 درصد مورد ترمیم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha