سلامت نیوز: رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب وزارت بهداشت گفت: به محض اعلام تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال 91، مجددا تعرفه‌های موقت مراكز درمان اعتیاد تعیین و اعلام می‌شود.

دكتر فیروزه جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از آنجا كه عمده‌ترین قسمت تعرفه‌های درمان سوء مصرف مواد مخدر بر اساس تعرفه پزشكان عمومی، خدمات روانشناسی و مددكاری است، منتظریم تعرفه این بخش‌ها در سال 91 اعلام شود و مجددا تعرفه‌های درمان سوء مصرف مواد مخدر برای سال جاری را اعلام كنیم.

وی ادامه داد: تعرفه‌هایی كه پیش از این برای درمان سوء مصرف مواد مخدر اعلام شد بر اساس تعرفه‌های سال 90 محاسبه شده بود. اكنون نیز با گذشت چهار ماه از سال هنوز تعرفه‌های سال 91 مشخص نشده است. در مجموع به محض اعلام تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال 91، مجددا تعرفه‌های مراكز درمان اعتیاد تعیین و اعلام می‌شود.

جعفری افزود: از آنجا كه تعیین تعرفه از وظایف دولت و شورای عالی بیمه است، برای سال 91 نیز تعرفه‌های درمان سوء مصرف مواد را به صورت موقت اعلام خواهیم كرد.

رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه‌گذاری موقت درمان سوء مصرف مواد مخدر، گفت: پیش از این بخشنامه‌ای در زمینه تعرفه‌گذاری درمان سوء مصرف مواد به شورای عالی بیمه خدمات درمانی ارسال شده است؛ اما از آنجا كه روند تعیین و تایید این تعرفه‌ها مقداری زمان‌بر شد، بعضا دانشگاه‌های مختلف و مراكز درمانی كشور تعرفه‌های متفاوتی در زمینه درمان سوء مصرف مواد از بیماران مراجعه كننده، دریافت می‌كردند.

وی ادامه داد: بر این اساس به منظور جلوگیری از افزایش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم، تعرفه موقت درمان سوء مصرف از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ شد.

جعفری پیش از این نیز به ایسنا گفته بود كه اساس تعیین تعرفه‌های مذكور، تعریف عنوان شده در پروتكل درمان سوء مصرف مواد است. به این ترتیب هزینه‌های ماهانه ارایه خدمات به یك بیمار محاسبه و میانگین آن در نظر گرفته شد. مهم‌ترین هدف در تعیین تعرفه‌های درمان سوء مصرف مواد آن است كه بیمار حداكثر یك سال تحت درمان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha