سلامت نیوز: محققان سوئدی درباره عوارض احتمالی برداشتن چربی‌ها با استفاده از عمل جراحی از جمله بروز عفونت و سوء تغذیه در افراد بسیار چاق هشدار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان سوئدی در تحقیقات خود دریافتند که برداشتن چربیها از طریق عمل جراحی می تواند خطر ابتلای افراد چاق به مشکلات قلبی را درطول هفت سال بعد از عمل جراحی کاهش می دهد.

هرچند این تحقیقات نشان داد که برداشتن چربی موجب می شود تا بیماران پس از هفت سال از نظر مشکلات قلبی وضعیت بهتری داشته باشند اما با این وجود، تصدیق نمی کند که این عمل بتواند خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش دهد.

برپایه این گزارش، عمل جراجی برداشتن چربی که شامل اقداماتی از جمله برداشتن چربی شکمی می شود؛ خطرات خود را به همراه دارد و تنها برای بیماران بسیار چاق پیشنهاد می شود.

عمل جراحی برداشتن چربی که به جراحی چاقی مفرط نیز معروف است، این هدف را دنبال می کند که به افراد بسیار چاق کمک کند تا با کاهش مقدار غذایی که سیستم گوارشی آنها می تواند از پس آن برآید، لاغر شوند.

براساس شبکه اطلاعاتی کنترل وزن در انجمن سلامت ملی آمریکا، هزینه این اقدامات از 20000 تا 25000 دلار در نوسان است.

تحقیقات محققان سوئدی حاکیست: این اقدامات خطر مرگ و میر در اثر حمله قلبی را کاهش می دهند.

براساس این تحقیقات، افراد چاقی که از این شیوه ها استفاده کرده اند در مقایسه با افرادی که شرایط مشابه آنها را دارند، کمتر دچار حمله قلبی یا سکته می شوند.

محققان اطلاعات 182 بیمار را - که بیشتر آنها زن و حدوداً 44 ساله بودند- بررسی کردند و به 78 نفر از آنها در طول هفت سال دارو دادند و بعد از گذشت هفت سال، وزن متوسط بیماران از 286 پوند به 205 پوند کاهش یافت.

میزان کلسترول بد (LDL) از 113 به 92 و میزان تری گلیسیرید از 151 به 87 رسید.

محققان به این نتیجه رسیدند: به طور متوسط میزان پروتئین واکنش پذیر در بیماران کاهش یافت. افرادی که سطح بالایی از این پروتئین را دارند بیشتر در معرض حملات قلبی و سکته هستند.

لونا ساندون استادیار تغذیه کلینیکی در دانشگاه تگزاس گفت: در حالیکه جراحی برای کاهش وزن برای افرادی که در معرض بیشترین خطر از جمله بیماریهای قلبی و دیابت کنترل نشده هستند؛ مهم است اما این عمل های جراحی می توانند عوارضی مثل عفونت هم به همراه داشته باشند.

وی افزود: این عمل های جراحی علاوه بر این می توانند؛ موجب سوء تغذیه شوند زیرا مقدار غذای مصرفی بسیار محدود می شود و برخی از مواد مغذی جذب نمی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha