سلامت نیوز: محققان در تلاش برای یافتن رابطه میان استرس و امکان ابتلابه زوال عقل و جنون هستند.

این تحقیقات توسط بنیاد آلزایمر بریتانیا و بر روی 140 نفر مبتلا به این بیماری انجام شده که تأثیر استرس بر وضعیت آنها را بررسی می کند.

محققان در مقاطع 6 ماهه در طول 18 ماه به بررسی نمونه های خون و بزاق دهان این افراد و بررسی نشانگرهای بیولوژیک استرس در افراد می پردازند و امیدوارند این تحقیق راههای برای جلوگیری از ابتلا به زوال عقل را باز کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی نتایج می تواند درمان جدیدی یا راه های جدیدی برای مدیریت شرایط این افراد را ایجاد کند.

افرادی که دارای معایب شناختی ملایم هستند در خطر ابتلا به زوال عقل و جنون قرار دارند که البته عده ای به آن دچار شده و وضعیت عده دیگری ثابت می ماند.

تحقیقات قبلی نشان داده زندگی با استرس می تواند خطر ابتلا به آلزایمر در افراد را افزایش دهد. تحقیقاتی در سوئد بر روی 1500 زن در 35 سال نشان داد خطر ابتلا به آلزایمر در زنانی که دوره هایی از استرس در زندگی خود را تجربه کرده اند 65 درصد بیشتر از سایرین است.

محققان اسکاتلندی احتمال داده اند این ارتباط به دلیل هورمونهایی است که بدن در واکنش به استرس ترشح می کند که می تواند در عملکرد مغز اختلال ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha