شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 51656
سلامت نیوز : هیولای آتش در کلرادو آمریکا همچنان پیش می‌رود و دست کم 35 هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. آتش که با وزش بادهای تند، قدرت دو‌چندانی گرفته تاکنون تعداد نامعلومی خانه را در دومین شهر پرجمعیت کلرادو به کام خود کشیده و در حالی که پنجمین روز خود را سپری می کند شعله هایش از کنترل خارج شده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس در حالی که هیچ مقامی آمار رسمی در مورد خانه‌های خراب شده را اعلام نمی‌کند رئیس آتش‌نشانی کلرادو آتش را هیولایی دانسته که حتی نزدیک به مهار آن نیز نیستند. آتش تاکنون حدود 15 هزار هکتار در زمین‌های کوهستان پایک را در بر گرفته و وزش بادهای تند آن را به هر جهتی منتشر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ آتش سوزی تا کنون منجر به کشته شدن 4 نفر در سال جاری شده است و فرماندار کلرادو آتش سوزی های امسال را بدترین آتش سوزی‌های فصلی در تاریخ کلرادو اعلام کرده است. آتش سوزی جدید تا کنون تلفات جانی به همراه نداشته است. درحالی که آتش سوزی در ایالت کلرادو در آمریکا تاکنون باعث ویرانی 300 خانه شده است، رئیس جمهوری آمریکا به علت شدت آتش سوزی حالت «فاجعه بزرگ» در این ایالت اعلام کرد.

برپایه این گزارش، نیمی از پرسنل و تجهیزات اطفای حریق در ایالت کلرادو برای مهار آتش به‌کار گرفته شده است. آتش سوزی از شش روز پیش آغاز شد و درپی وزش بادهای شدید قدرت بیشتری گرفته است. این آتش سوزی تاکنون حدود 15 هزار هکتار از زمین های کوهستان پایک را فرا گرفته است. خسارات وارده از بالا کاملا مشخص نیست به طوری‌که چندین ردیف خانه کاملا به خاکستر تبدیل شده و در عین حال تنها چند متر آن طرف‌تر خانه های دیگر کاملا سالم باقی مانده‌اند.

عکس های هوایی عمق فاجعه یکی از بدترین آتش سوزی های غرب آمریکا در چند دهه اخیر را نشان می دهند اما خبرهای امیدوار کننده ای مانند مهار آتش در آکادمی نیروی هوایی و یا خنک شدن هوا به گوش می رسد. مقامهای مسئول پنج‌شنبه شب از مهار 15 درصدی آتش خبر دادند و اینکه هزینه مبارزه با شعله های تا کنون به 3.2 میلیارد دلار رسیده است. در حالی‌که حدود 30هزار نفر هم مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند پلیس کلرادو اعلام کرده که دو نفر که قصد سرقت از خانه‌ای را داشته‌اند را دستگیر کرده است. با اعلام وضعیت اضطراری توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امکان ارسال کمک‌های فدرال به کلرادو هم فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha