دو هزار و 351 مركز دولتی و خصوصی درمان اعتیاد برای درمان معتادان در سراسر كشور فعالیت می كند.

سلامت نیوز :رییس كمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز شنبه به ایرنا گفت: هم اكنون 189 مركز درمان اعتیاد در بخش دولتی و دو هزار و 162 مركز در بخش خصوصی با مجوز این وزارتخانه فعال است.

'عباسعلی ناصحی' افزود: در زمان حاضر 47 هزار و 233 معتاد در مراكز دولتی و 385 هزار و 417 معتاد در بخش دولتی تحت پوشش خدمات درمانی اعتیاد قرار دارند.وی در ادامه پیش بینی كرد 10 تا 20 درصد بیماران معتاد در مراكز درمانی ترك و درمان اعتیاد تحت پوشش درمان با شربت تریاك قرار گیرند.

ناصحی افزود: شربت تریاك به اندازه كافی در كشور تولید می شود اما به نظر می رسد به علت انگ و تلقی كردن آن به عنوان ادامه مصرف مواد مخدر و اعتیاد، این روش درمانی چندان توسعه نیافته است.

وی خاطرنشان كرد درمان با شربت تریاك به تدریج با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های آموزشی متعدد برای پزشكان، روانشناسان و بیماران معتاد، به حد مورد نظر خواهد رسید.ناصحی گفت: شربت تریاك یا 'اپیوم تینگچر' می تواند جایگزین مصرف مواد افیونی شود و سپس با كم كردن تدریجی مصرف آن -به دلیل آسان تر بودن ترك آن- می توان اعتیاد فرد به مواد افیونی را برطرف كرد.وی افزود: اعتیاد به مواد افیونی، آسیب های اجتماعی، روانی و اقتصادی فراوانی به جامعه تحمیل می كند بنابراین با استفاده از روش های درمانی گوناگون باید با آن مبارزه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha