محققان شیوه درمانی جدیدی برای بیماری ایدز ارایه دادند كه بر اساس آن چهار داروی 'اچ. آی.وی' را تركیب می كنند و بیمار به جای چهار داروی مختلف در چهار نوبت، یك داروی تركیبی در یك نوبت مصرف می كند.

سلامت نیوز : محققان آمریكایی امیدوارند كه این قرص متشكل از چهار دارو به بیماران كمك كند راحت تر باشند و مرتب داروی خود را مصرف كنند تا نتیجه بهتری بگیرند.

در این تحقیق كه نتایج آن در نشریه پزشكی 'لانست' منتشر شده، آمده است كه تركیب این چهار دارو در یك قرص می تواند یك امكان مهم و جدید درمانی برای بیماران ارایه دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛براین اساس آلودگی به'اچ.آی.وی' غیر قابل درمان است اما مدیریت این عفونت و كنترل این ویروس به یك شیوه درمانی متشكل از چند داروی مختلف نیاز دارد.به این ترتیب بیمار باید در ساعات مختلفی از شبانه روز چند نوع قرص مصرف كند.اگر بیمار فراموش كند یكی از این داروها را استفاده كند، امكان این كه بدن نتواند با این ویروس به درستی مبارزه كند، وجود دارد.در شیوه جدید، محققان و شركت های دارویی، چند داروی مختلف را در یك قرص تركیب كرده اند تا به این ترتیب استفاده از چند دارو در زمان های مختلف روز برای بیمار دشوار نباشد.این قرص اولین قرصی است كه حاوی نوعی داروی ضد 'اچ.آی.وی' با قابلیت جلوگیری از تكثیر این ویروس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha