دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: زنانی که به مدت طولانی از رژیم‌های غذایی سخت پیروی می‌کنند، بیشتر در معرض یائسگی‌های زودتر از موعد هستند.

سلامت نیوز : دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: یائسگی یک فرآیند طبیعی است و زنانی که شیوه زندگی سالمت‌ری دارند دیرتر به یائسگی و عوارض آن دچار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛  یائسگی یکی از مراحل طبیعی زندگی زنان است که معمولاً در حدود 48 تا 55 سالگی شروع می‌شود که در ابتدا عادت ماهیانه نامرتب شده و سپس به طور کامل قطع می‌شود.این گزارش می‌افزاید: علائم و نشانه‌های یائسگی در زنان متفاوت است و ممکن است ورود به این دوران با تعداد کمی از علائم یا تغییرات سلامتی باشد یا ممکن است تغییرات جسمی و روحی متعددی را به دنبال داشته باشد. در دوران یائسگی تعادل هورمون‌ها دستخوش تغییرات می‌شود و عروق خونی متسع شده و سبب می‌شود درجه حرارت پوست بالا رفته و احساس گرمایی که از سمت سینه به طرف شانه‌ها، گردن و سر به طرف بالا حرکت می‌کند، ایجاد ‌شود.دفتر آموزش و ارتقای سلامت اعلام کرد: گر گرفتگی شایعترین علائم دوران یائسگی است که ممکن است از 30 ثانیه تا 30 دقیقه طول بکشد و در اکثریت افراد ظرف 2 تا 3 دقیقه از بین می‌رود. دفعات گر گرفتگی از هر زنی تا زن دیگر متفاوت است.بنابراین گزارش، قاعدگی نامنظم، اختلالات خواب و تعریق شبانه، تغییرات مثانه، بی‌اختیاری ادرار، تغییرات روحی و تغییرات ظاهری از دیگر علائم دوران یائسگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha