معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعیین سقف کارانه پزشکان در نظام نوین ارائه خدمات درمانی پیش بینی شده است اما اجرای آن بستگی زیادی به اجرای برنامه پزشک خانواده و تعیین اعتبار بیمارستانهای هیئت امنایی دارد.

سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که چرا کارانه پزشکان متخصص سقف خاصی ندارد و اختلاف بین کف و سقف کارانه ها بسیار زیاد است و برنامه وزارت بهداشت برای اصلاح این مسئله چیست، توضیح داد: تعیین سقف و کف کارانه پزشکان در بیمارستانهای دولتی یکی از برنامه های وزارت بهداشت است اما این کار با اجرای برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع و هیئت امنایی شدن بیمارستانهای دولتی ارتباط تنگانتگی دارد.

وی گفت: بعد از اجرای برنامه پزشک خانواده و هیئت امنایی شدن بیمارستانهای وزارت بهداشت، طرح تعیین سقف و کف کارانه پزشکان نیز به طور آزمایشی در چند بیمارستان اجرا می‌شود تا بعد از آن را رفع اشکالات به صورت گسترده در سراسر کشور اجرا شود.

وی ادامه داد: نظام نوین ارائه خدمات درمانی مطابق برنامه توسعه پنجم در وزارت بهداشت در حال تدوین است که یکی از اجرای آن اصلاح نظام پرداخت است و از جمله الزامات دیگری آن اجرای برنامه پزشک خانواده و تأمین اعتبار اجرای برنامه هیئت امنایی شدن بیمارستانهای وزارت بهداشت است.

امامی رضوی گفت: در نظام نوین خدمت درمانی تعیین سقف و کف کارانه پزشکان دیده شده است علاوه بر آن نظام پرداخت حقوق پزشکان نیز دیده شده است که طی آن علاوه بر ارائه خدمات درمانی به خدمات آموزشی و پژوهشی آ‌نان نیز بستگی خواهد داشت و به صورت یکپارچه تمام فعالیتهای پزشکان و اعضای هیئت علمی مراکز دولتی دیده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به برخوردهای سلیقه‌ای برخی پزشکان در تعیین روش درمان بیماران آیا قرار نیست، پروتکلهای مشخصی به عنوان روشهای مورد تأیید وزارت بهداشت برای درمانها مشخص شود گفت: بله، تدوین پروتکلهای درمانی برای خدمات پزشکی مختلف در وزارت بهداشت شروع شده است و اولویت با خدمات سطح یک پزشک خانواده است اما پروتکل خدمات تخصصی نیز به مرور در حال تدوین است.

وی گفت: تعداد خدمات درمانی که پروتکل علمی آنها در حال تدوین است خیلی زیاد است و نمی‌توان عدد خاصی را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha