با توجه به افزایش 30 درصدی اعتبارات بهزیستی و وعده سازمان مبنی بر حمایت معلولان و مددجویان، برخی از معلولان شدید به دلیل عدم بودجه از جرخه حمایتی بهزیستی خارج می‌شوند.

سلامت نیوز : با وجود افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی در سال 91 و وعده مسئولان این سازمان مبنی بر حمایت بهزیستی از معلولان ناتوان، در جند ماه گذشته معلولان شدید در برخی از مناطق از چرخه حمایتی سازمان خارج شده‌اند.

در حالی این اتفاق در سال جاری افتاده است که اعتبارات سازمان نسبت به سال 90 ، 30درصد افزایش یافته است.خانم «ع» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط فرزند معلولش اظهار داشت: محمد فرزندم دارای معلولیت مزمن بوده و در حال حاضر 24 سال دارد که متاسفانه امسال از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده است.وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری چندین مرتبه به بهزیستی  مراجعه کرده‌ام اما علی‌رغم مراجعات هنوز اقدامی برای پوشش مجدد وی صورت نگرفته است.

خانم «ع» در پاسخ به این پرسش که به چه علتی فرزند شما در سال جاری از پوشش حمایتی بهزیستی خارج شده است گفت: مسوولان بهزیستی در استان تهران تاکید دارند که به علت کاهش بودجه امسال باید تعداد افراد تحت حمایت کمتر شوند.وی اضافه کرد: شرایط فرزندم به گونه‌ای است که نه توانایی کار دارد و نه می‌توان وی را در منزل نگهداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha