یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 51713

سازمان خیریه بین‌المللی "كودكان را نجات دهید" در گزارش جدیدی هشدار داد كه بارداری در سنین پایین به یكی از قاتلان اصلی دختران نوجوان در سراسر جهان تبدیل شده است.

سلامت نیوز : سازمان خیریه بین‌المللی "كودكان را نجات دهید" در گزارش جدیدی هشدار داد كه بارداری در سنین پایین به یكی از قاتلان اصلی دختران نوجوان در سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این گزارش تحت عنوان "حق هر زن" تاكید شده است: احتمال مرگ دختران نوجوان زیر 15 سال در دوران بارداری، پنج برابر بیشتر از زنانی است كه در دهه 20 سالگی باردار می‌شوند.در این گزارش هم‌چنین آمده است: نوزادانی كه از مادران نوجوان و كم‌ سن و سال متولد می‌شوند نیز خیلی بیشتر در معرض خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌ها هستند به طوری كه سالانه یك میلیون نوزادی كه از مادران نوجوان متولد می‌شوند، می‌میرند و قادر به ادامه حیات نیستند.

كارشناسان این سازمان بین‌المللی در گزارش جدید متذكر شده‌اند كه در بسیاری از كشورهای جهان ازدواج دختران نوجوان و كم سن و سال امری رایج و متداول است و این دختران پیش از اینكه از نظر جسمی و روانی به اندازه كافی برای حاملگی و به دنیا آوردن نوزاد آماده شوند به سرعت باردار می‌شوند.

توماس كندی، رییس دفتر اجرایی این سازمان بین‌المللی در هند تاكید كرد: این روند نه تنها برای دختران نوجوان بلكه حتی برای كودكان آنها نیز یك تراژدی غم‌انگیز است. اگر مادر كمتر از 18 سال سن داشته باشد احتمال مرگ نوزاد وی تا 60 درصد بیشتر می‌شود.

این گزارش تصویری تاسف‌بار از بحران فوق در كشورهای در حال توسعه ترسیم می‌‌كند طبق آمار به دست آمده در كشورهای مرفه از هر 3800 دختر نوجوان یك نفر بر اثر حاملگی می‌میرد در حالی كه در كشورهای در حال توسعه از هر 150 دختر نوجوان یك نفر به دلیل بارداری در سن پایین، جان خود را از دست می‌دهد.

این سازمان درعین حال تخمین زده است كه در سال جاری میلادی (2012) حدود 80 میلیون بارداری ناخواسته یا زودهنگام در كشورهای در حال توسعه رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha