یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: عمر مفید دستگاه‌های دیالیز هفت هزار ساعت است و در صورت استفاده بیشتر، این دستگاه‌ها کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد.

سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: عمر مفید دستگاه‌های دیالیز هفت هزار ساعت است و در صورت استفاده بیشتر، این دستگاه‌ها کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد.

مهدی اذانی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: متاسفانه به علت محدودیت تعداد دستگاه‌های دیالیز در کشور از این دستگاه‌ها تا 20 هزار ساعت استفاده می‌شود و استهلاک این دستگاه‌ها مانع از تصفیه مطلوب خون بیماران و در نتیجه کیفیت نوبت‌های انجام دیالیز می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه دیالیز عمل جداسازی مواد سمی مانند اوره و آمونیاك از خون را انجام می‌دهد، افزود: این دستگاه جانشین كلیه‌ها در صورت نارسایی یا از كار افتادن آنها است و به صورت مطلوب بهتر است هر بیمار 12 ساعت در هفته عمل دیالیز را انجام دهد.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به اینکه افزایش مبتلایان به فشار خون و دیابت موجب افزایش تعداد مبتلایان به نارسایی و یا از کار افتادن کلیه شده است، تصریح کرد: افرادی که مبتلا به بیماری‌های قند و یا پرفشاری خون هستند باید با انجام آزمایش ادرار از سلامت کلیه‌های خود مطمئن شوند.اذانی خاطرنشان کرد: بیماری‌های کلیه بدون انجام آزمایش مشخص نمی‌شود و مطالعات نشان می‌دهد 90 درصد بیماران از بیماری خود آگاهی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha