وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در صورت تخصیص شش هزار میلیارد تومان عنوان شده در بودجه 91 حوزه سلامت، درمان بیمارانی كه از مسیر پزشك خانواده به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند، رایگان خواهد شد.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در صورت تخصیص شش هزار میلیارد تومان عنوان شده در بودجه 91 حوزه سلامت، درمان بیمارانی كه از مسیر پزشك خانواده به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند، رایگان خواهد شد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اگر این شش هزار میلیارد به وزارت بهداشت پرداخت شود، بیماران ارجاعی پزشك خانواده در بیمارستان‌ها نیز فرانشیزی پرداخت نمی‌كنند.وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گسترش نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع به شهرها، گفت: بر اساس نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، بیماران در سطح یك خدمات هیچ فرانشیزی پرداخت نمی‌كنند و حتی تزریقات و دارو در سطح یك رایگان خواهد بود.

تخمین شیوع مصرف الكل در كشور

وزیر بهداشت در ادامه درباره آمار شیوع مصرف الكل در كشور گفت: وزارت بهداشت در این زمینه تحقیقی را در حال انجام دارد. تخمین شیوع سوء‌ مصرف الكل با استفاده از روش‌های غیرمستقیم مراحل پایانی را طی می‌كند. زمانی كه این تحقیق به پایان رسد، نتایج آن را اعلام می‌كنیم.دستجردی همچنین از تدوین سند مبارزه با الكل خبر داد و گفت: سند ملی مباره با سوء مصرف الكل آماده است. این سند مراحل پیشگیری، درمان و آموزش‌های عمومی را در برمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha